ISU Robotcompetitie in het Science Centre met André Kuipers

14 juli 2018 11:00 - Locatie: Science Centre Delft - Door: Sizzling Summer of Space | Zet in mijn agenda

De ‘International Space University’ (ISU) organiseert jaarlijks een robotcompetitie als onderdeel van haar Space Studies Program dat dit jaar in Nederland plaatsvindt. Deelnemers van dit programma bouwen onder leiding van prof. Yoshida een LEGO Mindstorms robot welke gems kan verzamelen en obstakels kan vermijden.

Dit jaar doen ook leerlingen van Delftse en Leidse scholen mee. Met hulp van Stichting DOENK en het Science Centre bouwen ook zij een LEGO Mindstorms robot welke gems kan verzamelen en obstakels kan vermijden. Op zaterdag 14 juli testen, zowel de ISU SSP18 deelnemers als de leerlingen van Delftse en Leidse scholen hun robots en houden hun wedstrijd. Aan het eind van de middag volgt een grande finale tussen deelnemers (profs) en scholieren.

Publiek is van harte welkom om deze robotcompetitie van dichtbij te zien op de tribune in het Science Centre of te volgen via de live stream in de binnentuin van het Science Centre. André Kuipers zal ook aanwezig zijn die middag evenals Prof. Yoshida van de International Space University.

Het belooft een spannende middag te worden en het Science Centre zal ondergedompeld zijn in Space. Kom op tijd, want vol = vol. Dit evenement vindt in de middag plaats op zaterdag 14 juli.