'LEGO Moon City'- 300 Delftse schoolkinderen bouwen LEGO maanstad

02 juli 2018 08:30 t/m 17 augustus 2018 17:00 - Locatie: Gemeentekantoor Delft, Stationsplein 1 - Door: Sizzling Summer of Space | Zet in mijn agenda

Van 2 juli tot en met 17 augustus staat er een heuse LEGO maquette van een maanstad in het gemeentekantoor in Delft. Zo’n 300 schoolkinderen uit Delft (en omgeving) hebben meegedacht en gebouwd aan de elementen van deze maanstad met een oppervlakte van 12 m2. Belangrijke technische en wetenschappelijke aspecten komen naar voren in deze maanstad, zoals een ruimtelift, het mijnen van grondstoffen en het beoefenen van sterrenkunde vanaf de Maan.

Naast de 'Sizzling Summer of Space', is de 40ste verjaardag van het LEGO Classic Space thema een belangrijke aanleiding voor het bouwen van deze maanstad. LEGO Classic Space zag in 1978 het daglicht met de iconische minifigures en blauw-grijze ruimteschepen.

De LEGO Maanstad is een project van de LEGO mevrouw Ellen Pennings van de Bonte Bouwplaats en Ruimtevaartdeskundige Erik Laan van Eye On Orbit. Dit project is mede tot stand gekomen door hulp van Stichting Techniek Educatie Delft (TED), stichting hulp voor Delftse Jongeren, het ondernemersfonds Delft Technology Park en een stimuleringssubsidie van de Gemeente Delft.

• De bezichtigingstijden van de LEGO Maanstad zijn gelijk aan de openingstijden van het publieke deel van het Delftse Gemeentekantoor: https://www.delft.nl/contact (op vrijdag t/m 20:00u)