Project MARCH | design presentatie MARCH III

29 maart 2018 19:00 t/m 23:00 - Locatie: TU Delft auditorium - Door: Project MARCH | Zet in mijn agenda

Project MARCH is het studententeam van de TU Delft dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van een innovatief en veelzijdig exoskelet, een robotpak, dat ingezet kan worden om mensen met een dwarslaesie weer te laten lopen.

MARCH, staat voor ‘Motor-Assisted Robotic Chassis for Humans’ en wordt jaarlijks (vanaf 2015) door een studententeam aan een nieuw protoype gewerkt. Ieder team levert een prototype af die meedoet aan een competitie. Het non-profit R&D studententeam MARCH III bestaat uit tweeëntwintig studenten, waarvan negentien fulltime en drie parttime, van allerlei disciplines en studies van verschillende studiejaren. De studenten zetten zich vrijwillig één jaar lang in voor het ontwikkelen van een innovatief en veelzijdig exoskelet. Om te leren en om een maatschappelijke bijdrage te leveren door de ontwikkeling van baanbrekende biomechatronische technologie te bevorderen. Na dit project-jaar hervatten de studenten weer hun studie.

MARCH III, met piloot Sjaan Quirijns

Team MARCH III bouwt voort op de eerder opgedane kennis van voorgaande teams en maakt een geheel nieuw ontwerp. De gebruiker van het robotpak, de piloot geeft feedback aan het team en zal aan de wedstrijd deelnemen namens het team. De studenten gebruiken de feedback van o.a. de piloot en de rehabilitatie arts van het Sint Maartenskliniek om te bestuderen en te testen hoe het beter en intuïtiever kan. Naast de uitdaging een geheel nieuw exoskelet te bouwen zal het prototype het opnemen met andere studententeams op het Cybathlon Experience.

Bent u benieuwd naar het ontwerp van het nieuwe exoskelet, de MARCH III? Kom dan op 29 maart naar de design presentatie in het TU Delft auditorium.

#MeetMARCH WK1 Management

Meet MARCH: "Studententeams kunnen heel snel de nieuwste kennis toepassen."