EU & TECHNOLOGIE: ontdek de invloed van jouw stem in Delft!

29 april 2019 20:00 t/m 22:30 - Locatie: Aula Auditorium - Door: Studium Generale TU Delft | Zet in mijn agenda

Toegang: is gratis en er is een maximale capaciteit van 700.
Door: Alexander Rinnooy Kan, Marietje Schaake, Tim van der Hagen, Bas Vollebregt

Maandagavond 29 april ontdek jij wat de invloed is van Europa op Delft! Wat is het belang van Europese samenwerking voor technologische ontwikkeling in de stad en op de TU? Hoe kan Europa bijdragen aan onze technologische onafhankelijkheid? Wat zijn concrete besluiten uit Brussel die ons direct beïnvloeden? Wil je antwoord op deze en nog meer vragen?

Kom dan naar deze paneldiscussie waar vijf verschillende perspectieven zullen worden besproken.

Vertegenwoordigd zullen zijn:

• vanuit Nederland, door senator Alexander Rinnooy Kan
  • vanuit Europa, door Europarlementariër Marietje Schaake
  • vanuit de TU Delft, door rector Tim van der Hagen
  • vanuit de stad Delft, door wethouder Bas Vollebregt
  • vanuit studenten, door internationale studentenvereniging AEGEE

Discussieer deze avond ook zelf mee over diverse stellingen via je mobiele telefoon! Hoe kijk jij bijvoorbeeld zelf aan tegen Europese samenwerking?

Sinds in 1984 het allereerste Europese kaderprogramma voor onderzoek van start ging, heeft de Europese Unie bijna 200 miljard euro bijgedragen aan de financiering van onderzoek en nieuwe technologieën.

Welke voor- of nadelen zijn volgens jou hieraan verbonden?