Film en discussie: Stress to impress!

25 maart 2019 20:00 t/m 22:00 - Locatie: Aula Auditorium - Door: Studium Generale, Week van de Psychiatrie in Delft | Zet in mijn agenda

Toegang gratis

Een deadline halen, de beste cijfers halen, vaak naar de sportschool en nog even een perfecte post op sociale media zetten: veel studenten ervaren prestatiedruk. In samenwerking met de Week van de Psychiatrie willen we dit bespreekbaar maken en vertonen we het indrukwekkende ‘Stress to Impress’.

Prestatiedruk bij jonge generatie
In de documentaire Stress to impress onderzoeken millenials Sanne (23), Tom (22) en Alain (25) prestatiedruk onder hun generatie. Wat is prestatiedruk eigenlijk en wat zijn de gevolgen hiervan voor jongeren? Waarom streven we allemaal naar perfectie en waarom is dit eigenlijk helemaal niet nodig? In ‘Stress to Impress’ wordt het gegeven ‘prestatiedruk’ onder de loep genomen en word je als kijker aan het denken gezet, óók over je eigen gedrag.

Quotes uit de documentaire:
Carolien (21): “Ik denk dat ik de reacties en likes altijd heel belangrijk heb gevonden. Dat ik dacht als ik veel reacties en likes krijg, dan ben ik wel een leuk persoon.

Jeroen, auteur van De Prestatiegeneratie (26): “Omdat iedereen alleen zijn beste ervaringen deelt, lijkt het wel alsof jouw leven supersaai is.

Week van de Psychiatrie in Delft
In samenwerking met de Week van de Psychiatrie in Delft willen we bespreekbaarheid en openheid over psychische kwetsbaarheden stimuleren. Het aantal mensen dat te maken krijgt met psychische klachten is in Nederland nog altijd 1 op de 5. Website: WvdP