De wereld verbeteren, te beginnen in Delft | Abtswoude Bloeit!

Nieuws - 07 mei 2018 - Gemeente Delft

In het voormalige verzorgingshuis Abtswoude wonen sinds kort studenten, ouderen en cliënten van Stichting PerspeKtief samen onder één dak. Bijzonder en veelbelovend, vinden de kersverse bewoners.

De wereld verbeteren, te beginnen in Delft: met die doelstelling is SHS Delft (Stichting Herontwikkeling tot Studentenhuisvesting Delft) aanjager van Abtswoude Bloeit!

Remko van Mastrigt woont er pas zes weken, maar hij is enthousiast. Na een scheiding en gezondheidsproblemen – hij is in afwachting van een donornier – belandde Van Mastrigt bij de opvang van Stichting PerspeKtief. Nu is hij dolblij dat hij, met begeleiding van PerspeKtief, een eigen woning heeft in Abtswoude. De diversiteit van de bewoners ziet hij als een plus. "Samen koken, samen koffie drinken, en kijk eens naar buiten: mijn handen jeuken al om de tuin op te knappen. De ouderen hebben meer levenservaring, daar kan ik nog wat van leren. En ik kan hier spelletjes met ouderen doen, of we maken er een dagje uit van. Van de studenten kan ik bijvoorbeeld weer leren hoe een computer werkt."