Deze studenteninitiatieven zijn smaakmakers van Delft

Nieuws - 29 juni 2018 - Delft op Zondag

Foto: TOPdelft

Zeven initiatieven en zeven bekende Delftenaren is alles wat je nodig hebt voor een geslaagd Standsmakerspodium. Een avond om het succes te vieren en de waardering uit te spreken richting de studenten die achter deze initiatieven staan.

Onzichtbare initiatieven
Het begon een jaar geleden toen de lustrumcommissie van het DSC naar aanleiding van het convenant tussen de TU en de gemeente een speeddate avond wilde organiseren. Er zijn namelijk zo veel mooie studenteninitiatieven maar vaak blijven ze onzichtbaar voor de stad en haar inwoners. Relatief kort inwoner van de stad en met een jaarlijks wisselend bestuur is het moeilijk voor studenten een netwerk op te bouwen en bij de goede mensen terecht te komen. Zo blijven ideeën helaas vaak ideeën of komen initiatieven niet van de grond. Bij de speeddate waren een hoop studenten maar ook maatschappelijke organisaties en geïnteresseerden inwoners.