Ertsen, mineralen en een Triceratops schedel

Nieuws - 02 mei 2018 - Delft Business

“Het Science Centre Delft is een verzamelplaats van uitvindingen die aan de TU Delft worden gedaan”, vertelt directeur Michael van der Meer. “Hier kun je ontdekken dat de wereld van wetenschap en techniek voor iedereen is. Als bezoeker krijg je de kans om onderzoeksopstellingen van TU-onderzoekers en -studenten te beleven.

De verschillende workshops die het Science Centre Delft aanbiedt voor jong en oud geven meer diepgang. Sessies met meer uitdaging, en dus geschikt voor volwassenen, zijn bijvoorbeeld de Balancing robot, de Useless-box en de Nuna 9 workshop. De TU Delft bestaat uit meer dan veertig gebouwen en in elk van deze gebouwen vindt actueel onderzoek plaats. Iets wat je als bezoeker normaal nooit te zien krijgt. Sinds kort is het ook mogelijk om via de backstage tours een kijkje te nemen in de keuken van de TU Delft.”