02 november 2021

Modder gebruiken om onze dijken te versterken

10 maart 2021

MUDNET 2021 online conference

The MUDNET 2021 conference will be held on 29 and 30 March 2021.

18 februari 2019

Convenant Stichting Present Delft en TU Delft

Stichting Present Delft en de TU Delft slaan de handen ineen om studenten te stimuleren om te zien naar medemensen in de stad Delft. Als makelaar in vrijwilligerswerk koppelt Present Delft vrijwilligers aan hen die een helpende hand of een luisterend oor hard nodig hebben.

29 september 2018

Exoskelet van studenten TU Delft wint internationale Cybathlon

Zaterdag 29 september won het nieuwe exoskelet, de MARCH III, van het Delftse studententeam Project MARCH de internationale obstakelrace voor exoskeletten: de Cybathlon Experience in Düsseldorf. Teams uit verschillende landen streden tegen elkaar in deze test voor robotische harnassen ontwikkeld voor mensen met een dwarslaesie. Samen met ‘piloot’ Sjaan Quirijns, die sinds 2000 een dwarslaesie heeft, behaalde de MARCH III de snelste tijd en het hoogste aantal punten. Dankzij verbeteringen aan het pak en intensieve training van de piloot wist het team de obstakelbaan met vier verschillende obstakels in net geen 9,5 minuut succesvol af te ronden. Vooral op zelfstandig gebruik gooide het team hoge ogen.

19 augustus 2018

Life size logo TU Delft #WeRTUDelft

Van 19 tot en met 23 augustus 2018 schittert het blow-up TU Delft logo in het Mekelpark. In navolging van Amsterdam, Aruba en Beirut heeft nu ook de TU Delft life size logo als landmark. Dit logo dient ter promotie van de 52⁰N breedtegraad die sinds vandaag zichtbaar is op de TU Delft campus.

05 augustus 2018

Van Leeuwenhoekpark als 'proeftuin'voor Nederland

Na de zomerperiode zullen meetinstrumenten voor klimaatonderzoek worden geplaatst op de toekomstige locatie van het Leeuwenhoekpark in Nieuw Delft. Het Van Leeuwenhoekpark komt op het dak van de spoortunnel te liggen. Het park begint bij het Centraal Station Delft en loopt door tot Leeuwenstein. Op advies van Marjolein Pijpers-Van Esch (assistent professor TU Delft) wordt het toekomstige park een 'laboratorium voor klimaatonderzoek'.

26 maart 2018

Het is lente in de Botanische Tuin

De Sarcococa hookeriana var. “Humilis”, Iris reticulata en de Parrotia persica staan in bloei. De Tuin is een gastvrije en leerzame oase van rust in de drukke stad.

22 maart 2018

Micromechanicus Nima Tolou wint Prins Friso Ingenieursprijs

Nima Tolou, onderzoeker bij de afdeling Precision & Microsystems Engineering en co-founder van Flexous BV en Kinergizer BV is verkozen tot Ingenieur van het Jaar 2018.