Convenant Stichting Present Delft en TU Delft

Nieuws - 18 februari 2019

Stichting Present Delft en de TU Delft slaan de handen ineen om studenten te stimuleren om te zien naar medemensen in de stad Delft. Op 1 februari ondertekenden vertegenwoordigers van de TU Delft en Stichting Present Delft een officiële samenwerking: de TU Delft gaat Present Delft steunen, waardoor nog meer studenten zich kunnen inzetten voor de stad Delft.

Als makelaar in vrijwilligerswerk koppelt Present Delft vrijwilligers aan hen die een helpende hand of een luisterend oor hard nodig hebben. Jaarlijks zetten meer dan 250 studenten zich belangeloos in voor hulpbehoevende Delftenaren, door het verven van wandjes, het sauzen van plafonds, of door muziek te maken in een verzorgingshuis en dragen zo hun steentje bij aan de Delftse maatschappij.

De studenten werken aan projecten in de stad Delft en vervullen op deze manier een waardevolle rol in de verbinding met de stad met een duurzame impact, zoals het thema 3 ‘Universitaire gemeenschap stad en inwoners’ uit het convenant dat beoogd. Naast het financieren van 50 projecten zorgt het Science Centre voor een onderkomen, ontsluiting van de vrijwilligers initiatieven en helpen een netwerk op te bouwen.

Beluister ook hieronder het interview met Stadsradio Delft.

Vertegenwoordigers van de TU Delft en Stichting Present Delft ondertekenen de samenwerking. V.l.n.r. Andries van Eckeveld, Rob van Woudenberg (bestuursleden Present Delft), Tim van der Hagen (voorzitter CvB TU Delft) en Michael van der Meer (directeur Science Centre Delft).

Interview Stadsradio Delft

"Een brug slaan tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden." Dat is de missie van Stichting Present Delft.

In een interview op 14 februari 2019 bij Stadsradio Delft vertelde bestuurslid Rob van Woudenberg van Stichting Present en Alex Lokhorst van Science Centre Delft meer over de stichting en de samenwerking.

Interview Stadsradio Delft met Stichting Present en Science Centre Delft - 14 februari 2019

Beluister het fragment (11 min.):