Life size logo TU Delft #WeRTUDelft

Nieuws - 19 augustus 2018

Van 19 tot en met 23 augustus 2018 schittert het blow-up TU Delft logo in het Mekelpark. In navolging van Amsterdam, Aruba en Beirut heeft nu ook de TU Delft life size logo als landmark. Dit logo dient ter promotie van de 52⁰N breedtegraad die sinds vandaag zichtbaar is op de TU Delft campus.

52⁰ Noord
Als enige universiteit in de wereld ligt de TU Delft op de breedtegraad 5200’00’’. Een door mensen vastgestelde grit van graden om een specifieke locatie aan te geven. Vanaf vandaag loopt de 52⁰N breedtegraad, door middel van een blauw strook, zichtbaar over de campus. Beginnend bij de faculteit ME is de graad te volgen tot aan de faculteit Civiele techniek, die de studie Geodesie huisvesten. Leuk detail is dat de graad in 2018 precies door de Kamer van het Bestuur van de TU Delft loopt. Symbolisch verbind de lijn dus de volledige campus.

De TU Delft heeft besloten deze graad zichtbaar te maken, omdat het een ware Geodesie schat is. De graad toont aan dat de Euraziatisch tektonische plaat, waarop Nederland ligt, langzaam richting het noordoosten beweegt. De breedtegraad schuift daarom ook elk jaar met 1,5 cm op naar het zuiden. Het witte vlak rondom de 52⁰N maakt de verschuiving tussen 1992 en 2042 zichtbaar. Verder zijn er verschillende wetenschappelijke hoogtepunten zichtbaar gemaakt. Zo geeft de graad aan wanneer de westerse jaartelling is gestart en wanneer de bacterie is ontdekt.

TU Delft als landmark
Om deze nieuwe aanwinst in het Mekelpark te vieren is er op de 52⁰N een blow-up TU Delft logo geplaatst. Dit logo biedt een mooie gelegenheid om even stil te staan bij de unieke locatie waarop iemand zich bevindt. Verder is het uiterst geschikt voor een mooie foto. Aangezien dit logo aanwezig is tijdens de OWee-week biedt het alle nieuwe studenten ook een mooie kans zich zichtbaar te identificeren met de TU Delft.

#WeRTUDelft
Alle unieke momenten die studenten en andere bezoekers beleven op de 52⁰N en met het blow-up TU Delft logo kunnen worden gedeeld via de hashtag #WeRTUDelft. Deze hashtag laat duidelijk zien dat je de TU Delft met zijn allen tot een succes maakt. Zowel inwoners van Delft, bezoekers als nieuwe en huidige studenten. Allen te samen vormen ze de TU Delft.

Selfie, Share & Win!
Het tijdelijk logo biedt een schitterende kans voor een behoorlijk aantal selfies. Als enthousiastelingen de foto online delen met #WeRTUDelft maken zij nog eens kans op schitterende prijzen. Te denken aan een weekend in het 4 sterren Hampshire hotel Delft inclusief ontbijt en 3-gangen dinner t.w.v. €390. (www.hoteldelftcentre.nl) Een cheque te waarde van €250 te besteden in IKEA Delft. (www.ikea.com) Of een prachtig strandlaken van Grolsch.