S4S Movie Night: Galapagos, Hope for the Future

07 januari 2020 19:30 t/m 21:30 - Locatie: @ Filmhuis Lumen - Door: Students 4 Sustainability (S4S) | Zet in mijn agenda

Evert van den Bos, Blue Feet Foundation

Registration Required – Price: 5.00

In samenwerking met Students 4 Sustainability vertoont Filmhuis Lumen de natuurdocumentaire Galapagos: Hope for the Future. Net als de rest van de wereld ontkomt de archipel in de Stille Oceaan nabij Ecuador niet aan de menselijke voetafdruk en de verandering van het klimaat.

De unieke flora en fauna, die Charles Darwin inspireerden bij het ontwikkelen van zijn evolutietheorie, is in gevaar. Maar er is hoop voor de pinguïns, hamerhaaien en de grootste schildpadden ter wereld: een team gepassioneerde onderzoekers zet zich in om dit bijzondere maar kwetsbare ecosysteem toekomstbestendig te maken door mens en dier dichter bij elkaar te brengen.

De Nederlandse regisseur Evert van den Bos is bij deze vertoning te gast.

€5 voor studenten