299 resultaten

21 maart 2024

NWO Mozaïek 2.0-beurs voor ir. Hoessein Alkisaei

Ir. Hoessein Alkisaei heeft een NWO Mozaïek 2.0-beurs verworven. Mozaïek 2.0 is een promotiebeurzenprogramma dat gericht is op de in Nederland ondervertegenwoordigde groep afgestudeerden met een migratieachtergrond uit Afrika, Azië, het Caribisch gebied, Midden- en Zuid-Amerika en Turkije.

19 maart 2024

Kwelder op de proef gesteld in stroomgoot

Bieden kwelders een natuurlijke bescherming tegen overstromingen? Onderzoekers van het project 'Living Dikes’ brachten 62 grote blokken kweldergras van de kust van Friesland naar de Deltagoot bij Deltares. Door het weken bloot te stellen aan extreme golven wordt nu onderzocht wat het dempende effect is van kwelders op de golven.

12 maart 2024

Uni-Life app

Have you heard of the Uni-Life app? Uni-Life is the ultimate platform to find out everything there is to do on and around the TU Delft campus and makes it super easy to meet other students.

11 maart 2024

Anti-Bias Lunch Break

Are you a student or staff within the TU Delft or another ENHANCE Alliance university? Join the online Anti-Bias Lunch Breaks in March or April.

BSc en MSc writing coaching

Alle bachelor en master studenten kunnen gratis een schrijfcoachingsessie van 45 minuten boeken.

Dutch2USA Internship Fund

This grant has been established to maintain and strengthen relations between the United States of America and the Netherlands.

05 maart 2024

De hartslag van ecosystemen meten

Susan Steele-Dunne ontvangt een NWO Vici-beurs. Hiermee gaat zij onderzoek opzetten om de ‘hartslag’ van ecosystemen op aarde in de gaten te houden met radarmetingen. Als we begrijpen hoe deze hartslag gedurende de dag varieert, is het mogelijk om al in een vroeg stadium vast te stellen dat de gezondheid van een bos achteruit gaat. Dit draagt bij aan betere voorspellingen over hoe ecosystemen reageren op klimaatverandering. Uiteindelijk kan dit kansen bieden voor vroegtijdige interventies.

01 maart 2024

Collega prof.dr. Pacelli Zitha (GSE) overleden