299 resultaten

24 mei 2019

Vidi’s voor wolkenonderzoek en energie opslag

Twee wetenschappers van de faculteit CITG, Louise Nuijens en Hadi Hajibeygi, hebben ieder een Vidi-financiering toegekend gekregen van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Hiermee biedt NWO hen de mogelijkheid om een eigen onderzoekslijn te ontwikkelen en een eigen onderzoeksgroep op te bouwen.

14 mei 2019

Boekbundel over de Zandmotor: resultaten en reflecties op NatureCoast

Hoe kan de Nederlandse Zandmotor helpen om onze kust op een natuurlijke manier te beschermen? En hoe kan deze kennis helpen om kusterosie in Jamaica tegen te gaan? Het nieuwe boek ‘The Sand Motor: a nature-based response to climate change’ toont de belangrijkste resultaten en reflecties op het interdisciplinaire NatureCoast programma dat liep van 2013-2017.

14 mei 2019

Effectief Nederlands klimaatbeleid heeft structurele financiering klimaatmonitoring nodig

Opiniestuk: Nederland dreigt de boot te missen bij Europese meetprogramma’s voor het klimaat, zoals de ontwikkeling van de nieuwe satellietmissies of internationale meetnetwerken.

26 april 2019

Koninklijke Onderscheiding voor prof. Jan Dirk Jansen

Professor Jan Dirk Jansen, decaan en hoogleraar Reservoir Systems and Control bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), werd in Delft benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.

16 april 2019

TU Delft Campus living lab voor autonoom rijden

Langs de Leeghwaterstraat op de TU Delft Campus worden momenteel masten neergezet die het fiets- en autoverkeer gaan monitoren. Hiermee verandert dit deel van de campus in een living lab voor onderzoek naar het gedrag van fietsers en autonoom rijden.

10 april 2019

TU Delft publiceert visie op Climate Action

Het klimaat verandert en met dat gegeven moeten we iets doen. Wat de TU wil bijdragen staat in een stuk dat de universiteit vandaag online heeft gezet.

10 april 2019

TU Delft werkt samen met Vietnam bij opleiden waterprofessionals

De TU Delft gaat de komende drie jaar Vietnam ondersteunen met het opleiden van professionals op het gebied van waterbeheer. Het programma ‘Climate Proof Vietnam’ is woensdag officieel van start gegaan in de Vietnamese hoofdstad Hanoi.