300 resultaten

16 januari 2019

Den Haag het hardst getroffen bij extreme neerslag

Een nieuwe neerslagindex vergelijkt de risico’s van extreme neerslag voor steden. Van de provinciehoofdsteden in Nederland komt Den Haag er het slechtst van af.

23 november 2018

TU Delft onderzoekers naar Great Barrier Reef voor koraalherstel

Een team met onderzoekers van de TU Delft, Van Oord en het Australische onderzoeksinstituut CSIRO vertrekt deze week naar het Great Barrier Reef bij Australië om een nieuwe methode voor grootschalig herstel van koraal te testen.

19 november 2018

Nederlandse bodem zakt meer dan verwacht

Dat de bodem van Nederland zakt vermoedden we al, maar het is nu voor het eerst ook gemeten voor het hele land. Vooral in het westen daalt de bodem veel meer dan verwacht, blijkt uit de nieuwe Bodemdalingskaart Nederland.

15 november 2018

NWO honoreert 5 CiTG onderzoeksprojecten naar bewegingen en processen in diepe ondergrond van Nederland

NWO heeft ruim € 4 miljoen toegekend aan 5 onderzoeksprojecten van de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG) die zich richten op het effect van menselijk ingrijpen in de diepe ondergrond.

09 november 2018

Hadi Hajibeygi Innovative Teaching Talent 2018

Hadi Hajibeygi, universitair docent bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen, is verkozen tot Innovative Teaching Talent 2018. Hij geeft de vakken Reservoir Simulation, Rock Fluid Physics en Advanced Reservoir Simulation en richtte onderzoeksgroep DARSIM op.

06 november 2018

'Te weinig ambitie bij noodzakelijke modernisering Nederlands spoor'

Het Nederlandse spoor zou veel sneller moeten overschakelen naar de moderne Europese communicatie-standaard ERTMS voor besturing en beveiliging.

05 november 2018

Geluiden als factor bij fietsveiligheid onderzocht

Agnieszka Stelling onderzoekt de rol die geluiden spelen bij de verkeersveiligheid van fietsers. Ze promoveert op maandag 5 november op dit onderwerp aan de TU Delft.