News archive

81 resultaten

09 november 2018

Hadi Hajibeygi Innovative Teaching Talent 2018

Hadi Hajibeygi, universitair docent bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen, is verkozen tot Innovative Teaching Talent 2018. Hij geeft de vakken Reservoir Simulation, Rock Fluid Physics en Advanced Reservoir Simulation en richtte onderzoeksgroep DARSIM op.

31 oktober 2018

Impuls voor geothermisch onderzoek aan de TU Delft

De meeste mensen zullen afgelopen zomer niet hebben nagedacht over het verwarmen van hun huizen; onderzoekers van de TU Delft deden dat wel (en niet alleen de laatste maanden). De bij het geothermisch onderzoek betrokken wetenschappers hebben goeie redenen om vooruit te kijken: het College van Bestuur van de TU Delft heeft een principebesluit genomen over de aanleg van een aardwarmtebron die voor geothermisch onderzoek kan dienen.

11 oktober 2018

Yenni Villa Acuña nominated for Best Graduate 2018

Every year, TU Delft's eight faculties nominate their best graduates. At the ‘Best Graduate’ ceremony, each of the nominees presents a pitch on their graduation project. This year Faculty of Civil Engineering and Geosciences nominated Yanni Villa Acuña.

03 oktober 2018

SPE Award for Jan Dirk Jansen

Prof. Dr. Ir. Jan Dirk Jansen has received SPE Distinguished Membership and Distinguished Achievement Award for Petroleum Engineering Faculty from Society of Petroleum Engineers

06 september 2018

Trillingen van ondergrondse kernproef via aarde en oceaan naar atmosfeer

Noord-Korea heeft sinds 2006 vijf ondergrondse kernproeven uitgevoerd op hun nucleaire testlocatie Punggye-ri in het noordoosten van het land. De meest recente en krachtigste proef vond plaats op 3 september 2017. Onderzoekers van de TU Delft (Shahar Shani-Kadmiel, Pieter Smets and Läslo Evers) en KNMI hebben zowel de seismische als akoestische signalen van deze meest recente proef onderzocht.