News archive

83 resultaten

21 oktober 2019

Neanderthalerlijm uit de Noordzee

Een vuurstenen werktuig gevat in een teerachtige substantie, blijkt na wetenschappelijk onderzoek een van de weinige voorbeelden van lijmgebruik door Neanderthalers.

22 juli 2019

Veni subsidie voor twee onderzoekers CiTG

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft een Veni-subsidie ter waarde van 250.000 euro toegekend aan twaalf veelbelovende jonge wetenschappers van de TU Delft, waarvan twee van de faculteit Civiele Techniek & Geowetenschappen.

24 mei 2019

Samenwerking met Duits GFZ versterkt Delfts geothermie onderzoek

Tijdens het werkbezoek van Koning Willem Alexander en Koningin Maxima aan de Duitse deelstaat Brandenburg hebben de TU Delft en het Duitse Onderzoekscentrum voor Geowetenschappen in Potsdam (GFZ) een samenwerkingsovereenkomst getekend op het gebied van geothermische energie.

24 mei 2019

Vidi’s voor wolkenonderzoek en energie opslag

Twee wetenschappers van de faculteit CITG, Louise Nuijens en Hadi Hajibeygi, hebben ieder een Vidi-financiering toegekend gekregen van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Hiermee biedt NWO hen de mogelijkheid om een eigen onderzoekslijn te ontwikkelen en een eigen onderzoeksgroep op te bouwen.

26 april 2019

Koninklijke Onderscheiding voor prof. Jan Dirk Jansen

Professor Jan Dirk Jansen, decaan en hoogleraar Reservoir Systems and Control bij de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), werd in Delft benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.