News archive

83 resultaten

03 oktober 2018

SPE Award for Jan Dirk Jansen

Prof. Dr. Ir. Jan Dirk Jansen has received SPE Distinguished Membership and Distinguished Achievement Award for Petroleum Engineering Faculty from Society of Petroleum Engineers

06 september 2018

Trillingen van ondergrondse kernproef via aarde en oceaan naar atmosfeer

Noord-Korea heeft sinds 2006 vijf ondergrondse kernproeven uitgevoerd op hun nucleaire testlocatie Punggye-ri in het noordoosten van het land. De meest recente en krachtigste proef vond plaats op 3 september 2017. Onderzoekers van de TU Delft (Shahar Shani-Kadmiel, Pieter Smets and Läslo Evers) en KNMI hebben zowel de seismische als akoestische signalen van deze meest recente proef onderzocht.

04 juni 2018

CiTG alumna Martha Deen wint Marina van Dammebeurs 2018

Kunnen we klimaatverandering tegengaan door de energie van de oceaan in te zetten? Martha Deen, alumna Applied Earth Sciences, heeft een ambitieus plan om de energiepotentie van de oceaan in kaart te brengen. Daarmee won zij de Marina van Dammebeurs 2018 voor getalenteerde vrouwelijke alumni van de TU Delft.

12 april 2018

Nederlandse bijdrage aan Europees platenobservatiesysteem gehonoreerd

De afdeling Geoscience & Engineering neemt deel aan EPOS NL, over de Europese infrastructuur voor geologische wetenschappen, gevaren en hulpbronnen. Het project is een van de tien gehonoreerde voorstellen uit de Nationale Roadmap voor Grootschalige Wetenschappelijke Infrastructuur van NWO.

29 maart 2018

Micro-CT scanner ontrafelt prehistorische verrassingseieren

Op een Tilburgse bouwplaats vonden archeologen een paar jaar geleden dertien eivormige objecten. Met behulp van geowetenschapper Dominique Ngan-Tillard van de TU Delft en de micro CT-scanner van het Geoscience & Engineering Lab is het nu mogelijk om binnenin de ‘eieren’ te kijken. De 3D-opnames van de ‘eieren’ laten bijzondere afdrukken in de schalen zien.