136 resultaten

11 november 2021

Drukte op de Noordzee

08 november 2021

Buien groeien in omvang en intensiteit

02 november 2021

Modder gebruiken om onze dijken te versterken

22 september 2021

Studenten TU Delft onderzoeken zandige randen Marker Wadden

Golven die tegen de kust aan beuken generen energie. Onderzoekers Branko Šavija en Yading Xu van de TU Delft willen die energie door middel van een speciaal soort beton opvangen en zo een alternatieve energiebron creëren.

17 september 2021

Open Textbook Ports & Waterways: Navigating the changing world

Havens en waterwegen moeten worden gezien als onderdelen van een samenhangend systeem dat de bevoorradingsketens over water ondersteunt. Hun integrale ontwerp en werking is essentieel. Dat is de visie van het team Ports & Waterways van onze faculteit.

16 september 2021

Energie halen uit beton genomineerd voor beste tech idee

09 september 2021

Hoogwater Limburg zomer 2021 ingrijpender dan rivieroverstromingen in 1993 en 1995

Na een paar dagen regen schoot het waterpeil in Limburg plotseling omhoog. Wat was er aan de hand? Waren we goed voorbereid? En kwam het door klimaatverandering? Emma, student bij TU Delft Industrieel Ontwerp vertelt haar verhaal. Twee hoogleraren van CiTG, Bas Jonkman en Pier Siebesma, geven een toelichting op de overstromingen in Limburg.

18 augustus 2021

Emma zat in Delft terwijl haar ouderlijk huis overstroomde

01 juli 2021

Strategy for the Netherlands Polar Programme

The aim of the Netherlands Polar Programme (NPP) is to stimulate and support the development and execution of high-quality research in the Arctic and Antarctic. It is a special programme operated by the Dutch Research Council (NWO), financed and commissioned by the Dutch government. The Netherlands has been committed to scientific polar research since it obtained Consultative Party status in the Antarctic Treaty in 1990, and Observer status in the Arctic Council in 1998. This Pole Position-NL 3.0 describes the third integrated polar research strategy (2021–2025). It is complementary to the Netherlands’ Polar Strategy 2021—2025, titled Prepared for Change, published by the government of the Netherlands. The research strategy was developed with the aid of a strategy committee under the auspices of the NPP Programme Committee

22 juni 2021

Goed nieuws: De duinvoet stijgt sneller dan de zeespiegel aan de Nederlandse kust.