News Archive

44 resultaten

11 april 2019

Martijn Hollestelle wins the Gouden RAI Wiel Studentenprijs 2018

Congratulations to Martijn Hollestelle for being awarded the Gouden RAI Wiel Studentenprijs 2018. Martijn has graduated from both T&P and Urbanism with a thesis on the topic of the impacts of automated driving.

03 april 2019

Open PhD and postdoc positions

Two PhD and one postdoc positions are open at Delft University of Technology as part of the SAMEN project ‘Safe and efficient operation of AutoMated and human drivEN vehicles in mixed traffic’.

20 maart 2019

Victor Knoop in NRC

Gaan de auto’s in de andere rijbaan altijd sneller of lijkt dat maar zo? Moet je van rijbaan wisselen in de file? Het is gezichtsbedrog, volgens Victor Knoop, universitair hoofddocent bij de afdeling Transport & Planning aan de TU Delft.

09 november 2018

Rob Goverde in diverse media

Treinen kunnen veel sneller en efficiënter rijden dan ze nu doen, door het besturingssysteem ERTMS. Toch gaat het niet gebeuren voor 2030, en dat is een gemiste kans volgens Rob Goverde, hoogleraar Railway Traffic Operations & Management aan de TU Delft.

06 november 2018

'Te weinig ambitie bij noodzakelijke modernisering Nederlands spoor'

Het Nederlandse spoor zou veel sneller moeten overschakelen naar de moderne Europese communicatie-standaard ERTMS voor besturing en beveiliging.

05 november 2018

Geluiden als factor bij fietsveiligheid onderzocht

Agnieszka Stelling onderzoekt de rol die geluiden spelen bij de verkeersveiligheid van fietsers. Ze promoveert op maandag 5 november op dit onderwerp aan de TU Delft.

24 oktober 2018

H2020 Shift2Rail grant for the project MOVINGRAIL

Congratulations to Prof. Rob Goverde & Dr. Egidio Quaglietta for having awarded a 1.3M€ EU H2020 Shift2Rail grant for the project MOVINGRAIL.

18 oktober 2018

Winners Young Researchers competition

Congratulations to Cristino Perez Lazaro and Panagiotis Tzouras, two MSc students from Transport & Planning, who won the 2nd place for best papers from young researchers (<35 years) with their paper 'Illegal Parking in Urban Streets: Connection with the Geometric Characteristics and its Mitigation through Traffic Calming Measures' at the conference 5th Pan-Hellenic Conference on Planning and Regional Development!

02 oktober 2018

Save the date: Launch of the Smart Public Transport Lab Delft

27 september 2018

UMO van start: onderzoek naar mobiliteit in stedelijke gebieden

Het project Urban Mobility Observatory (UMO) krijgt een bedrag van € 1.950.000 uit het programma NWO-groot, bedoeld voor de bouw van grote ondersteunende wetenschappelijke faciliteiten. UMO gaat uitgebreid en langdurig data verzamelen over mobiliteit in Nederlandse steden.