News Archive

ShanghaiRanking: 3rd place for TU Delft

13 september 2018

2018 INFORMS Railway Applications Section Student Paper Award

We are pleased to announce the winners of the 2018 INFORMS Railway Applications Section Student Paper Contest. This year the competition was unusually strong, with many very high quality papers. Fourteen papers were submitted. These papers were each reviewed by multiple judges, and ranked by composition, methodology, and contribution to the literature.

10 september 2018

Prof. Van Arem in ITS Podcast.

15 augustus 2018

Marjan Hagenzieker nieuw lid van de Raad van Toezicht van het CBR

De minister van Infrastructuur en Waterstaat, Cora van Nieuwenhuizen, heeft per 1 augustus prof. dr. Marjan Hagenzieker benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van het CBR.

01 augustus 2018

ERC Starting Grant voor nieuwe modellen van Mobility as a Service

Oded Cats is een van de zeven onderzoekers van de TU Delft die een ERC Starting Grant hebben gekregen. Deze beurzen (1,5 miljoen euro voor een programma van vijf jaar) worden toegekend door de Europese Onderzoeksraad en zijn bedoeld om wetenschappers te ondersteunen die nog aan het begin van hun carrière staan maar onder begeleiding al uitstekend werk hebben geleverd.

08 juli 2018

17-19 October | Workshop Mathematics Applied in Transport & Traffic Systems

06 juni 2018

Als sardientjes in een festivalblik

Hoe beweegt een evenementenmassa zich voort, wanneer komen mensen tot stilstand en hoe zorg je ervoor dat de veiligheid niet in het gedrang komt? Op TU Delft wordt op 5 en 6 juni een grootschalig experiment uitgevoerd om het gedrag van voetgangers tijdens drukke evenementen zo goed mogelijk in beeld te krijgen.

22 maart 2018

TU Alumnus wins Q-Park Thesis Award

TU Delft alumnus Daphne van den Hurk won the Q-Park prize for her master thesis. Her thesis titled 'The effects of private automated vehicles on drivers' parking location choice' shared the first prize with another student from Erasmus University.

28 februari 2018

Can free public transport really reduce pollution?

The German government proposes making public transport free in its 5 most polluted cities, including Berlin. Dr. Oded Cats shared in interviews to German media his views based on research he conducted for the case of Tallinn, Estonia, which introduced free-fare public transport in 2013. Research results do not provide evidence that the measure proposed by the German government will achieve its objective.