219 resultaten

21 september 2021

TU Delft opent Climate Action Hub op campus Den Haag

Op vrijdag 24 september opent TU Delft haar Climate Action Hub in het Wijnhavengebouw op de Campus Den Haag. De Climate Action Hub wordt een fysieke ontmoetingsplaats waar bestuurders en beleidsmakers, kennisinstellingen, burgers en bedrijven samen kunnen werken aan concrete oplossingen voor klimaatuitdagingen.

20 september 2021

Klimaattechnologie die je nooit nodig wilt hebben

Kunnen we wolken aanpassen om de opwarming van de aarde tegen te gaan? Wolkenexpert Herman Russchenberg onderzoekt dit idee om in te grijpen in ons klimaat en hoopt dat het altijd theorie blijft.

17 september 2021

Technische universiteiten jagen transitieversnelling aan in Techrede

09 september 2021

Hoogwater Limburg zomer 2021 ingrijpender dan rivieroverstromingen in 1993 en 1995

Na een paar dagen regen schoot het waterpeil in Limburg plotseling omhoog. Wat was er aan de hand? Waren we goed voorbereid? En kwam het door klimaatverandering? Emma, student bij TU Delft Industrieel Ontwerp vertelt haar verhaal. Twee hoogleraren van CiTG, Bas Jonkman en Pier Siebesma, geven een toelichting op de overstromingen in Limburg.

18 augustus 2021

Emma zat in Delft terwijl haar ouderlijk huis overstroomde