News Archive

04 januari 2024

Expansion supercomputer DelftBlue ready for use!

02 november 2023

Martin van Gijzen aangesteld als de nieuwe wetenschappelijk directeur van het DHPC

Per 1 september is Martin van Gijzen aangesteld als de nieuwe wetenschappelijk directeur van het Delft High Performance Computing Centre (DHPC). Van Gijzen brengt een schat aan kennis en expertise met zich mee naar het centrum, en hij is toegewijd aan het verder ontwikkelen van het centrum tot een kenniscentrum en een go-to portaal voor expertise op het gebied van high performance computing aan de TU Delft.

06 april 2023

1000th user for DelftBlue

Supercomputer DelftBlue has reached a festive milestone last month: user number 1000 logged in! @Yuguang Zhao from the faculty of @Industrial Design Engineering is the lucky one. Yuguang (Human Information Communication Design) is interested in DelftBlue for generating photo-realistic images using deep learning text-to-image model Stable Diffusion. Such a model and computational power help Yuguang to understand human visual perception in a relatively shorter time compared to traditional methods. Yuguang is currently in the final year of his PhD.

30 januari 2023

Access to Altair’s simulation, data analytics and high-performance computing solutions

05 oktober 2022

Hoe Computational Science kan bijdragen aan een duurzame toekomst

22 september 2022

“We hebben supercomputers nodig – voor het ontwerpen van vliegtuigvleugels tot aan het doen van klimaatvoorspellingen”

20 januari 2022

Supercomputer TU Delft officieel geopend

Vanaf 2022 heeft TU Delft haar eigen supercomputer: DelftBlue. Op donderdag 20 januari vond de officiële opening plaats van deze DelftBlue supercomputer. Onderzoekers, studenten en onderwijs kunnen gebruik maken van de rekenkracht van het Delft High Performance Computing Centre (DHPC) voor het oplossen en doorrekenen van complexe, maatschappelijke problemen.

09 november 2021

Supercomputer TU Delft

In de loop 2022 kunnen onderzoekers, studenten en onderwijs gebruik maken van de rekenkracht van het Delft High Performance Computing Centre (DHPC) voor het oplossen en doorrekenen van complexe, maatschappelijke problemen.

22 maart 2021

Supercomputer on TU Delft campus

The contract with supplier Fujitsu for the Delft High Performance Computing Centre was signed on 22 March 2021. The facility is expected to be operational in autumn 2021. The supercomputer complements existing national and cloud-based facilities, and offers academics and students greater flexibility when conducting their research. The arrival of the supercomputer is accompanied by a comprehensive training programme addressing the effective use of computing facilities.

14 november 2019

November 4-8, 2019 we had a very successful and inspiring Fall School on Reduced-Order Modeling and Uncertainty Quantification.