11 april 2018

Samaneh Tajalizadehkhoob shortlisted for Dutch Cyber Security Research best Paper Award competition 2018

The paper of Samaneh Tajalizadehkhoob et al. titled ‘Herding Vulnerable Cats: A Statistical Approach to Disentangle Joint Responsibility for Web Security in Shared Hosting’ was shortlisted for Dutch Cyber Security Research best Paper Award competition 2018.

04 april 2018

CyberSecurity@TUDelft special event on H2020/European Funding

14 februari 2018

Mobiel bankieren bij ING kwetsbaar voor fraude

Mobiel bankieren bij de ING bank is kwetsbaar voor fraude. Een extra optie met een bevestigingscode maakt dat ING-klanten makkelijker kunnen worden misleid door oplichters. Dat constateert Michel van Eeten, hoogleraar Internetveiligheid aan de TU Delft in de uitzending van Kassa van 10 februari.

08 februari 2018

How internet providers can reduce cyber crime

Internet providers can function as control points for cyber security, says Dr Samaneh Tajalizadehkhoob. She discovered that most of the cyber crime originates from large and cheap providers offering shared hosting.

29 januari 2018

TU versterkt banden met cyber security-wereld

Twee Delftse cyber security-onderzoekers werken sinds kort intern bij het Delftse Fox-IT. Zo hebben ze structureler toegang tot data van het beveiligingsbedrijf en kan de toenemende stroom studenten er gemakkelijker binnenkomen voor afstudeeronderzoek. Hun eerste drie studenten gaan nu beginnen.

15 januari 2018

Afstudeeronderzoekers TU Delft vinden vaste thuisbasis bij Fox-IT

Afstudeeronderzoekers van de TU Delft wisten altijd al hun weg te vinden naar beveiligingsbedrijf Fox-IT maar sinds kort hebben de Delftse ‘buren’ de intentie uitgesproken hun samenwerking verder te intensiveren. Vanuit een gezamenlijk perspectief; ‘samenwerken aan een veiligere digitale samenleving, en het bedenken van innovatieve oplossingen in cyber security’ hebben de TU Delft en Fox een gezamelijke onderzoeksagenda opgesteld. Door onderzoekers van de TU Delft een vaste plek in het bedrijf te geven kan er gedegen maar vlot en zonder (veiligheids)belemmeringen gewerkt worden aan gezamenlijke onderzoeksprojecten.

11 januari 2018

Research Paper Tobias Fiebig about security risks of Domain-Validated Certificates

Assistant professor Tobias Fiebig from the ESS department recently published a research paper in which a new procedural way to reduce the risks of Domain-Validated Certificates is presented. The paper called ‘Cloud Strife: Mitigating the Security Risks of Domain-Validated Certificates’ was co-written with scientists from amongst others University of California.