Nieuws & Agenda

08 juli 2019

Studententeam Delft Hyperloop in 2019 SpaceX Hyperloop Pod Competitie

Van 15 tot en met 21 juli neemt studententeam Delft Hyperloop deel aan de SpaceX Hyperloop Pod Competitie in Los Angeles. Het team heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan het ontwerp en de bouw van hun hyperloop pod, een soort capsule die in een vacuümbuis geen luchtweerstand ondervindt en hierdoor extreem hoge snelheden kan behalen. Hun doel is, naast de wedstrijd winnen, het verbreken van het wereldrecord van 467 km/u.

06 juli 2019

TU Delft Solar Boat Team wereldkampioen zonneboot racen op open zee

Het TU Delft Solar Boat Team is tijdens de Solar & Energy Boat Challenge 2019 wereldkampioen zonneboot racen op open zee geworden. Vier teams streden in Monaco om de wereldtitel tijdens de Monaco Offshore Challenge. De Delftse studenten hebben voor het eerst in de geschiedenis van het team meegedaan aan de offshore class en zijn daarmee het eerste Nederlandse team dat met een zonneboot op open zee heeft geracet.

28 juni 2019

Tweede plek voor studenten TUDelft tijdens International Submarine Race

Met een topsnelheid van 12,2 km/uur heeft het WASUB team een tweede plek weten te behalen tijdens het WK voor mens aangedreven onderzeeërs in Washington. Na een dagenlange nek aan nek strijd met het Canadese team kwamen zij slechts 0,3 km/uur te kort voor de eerste plek.

22 juni 2019

Grote schade aan TU Delft Solar Boat, twee weken voor wereldkampioenschap

Tijdens een testvaart voor de Wereldkampioenschappen in Monaco, is één van de draagvleugels van de nieuwste boot van het TU Delft Solar Boat Team afgebroken. Met nog 9 dagen te gaan voordat het team vertrekt richting Monaco om zich voor te bereiden op de race, komt deze tegenslag hard aan bij het team.

14 juni 2019

Studenten TUDelft onthullen nieuwe raket Stratos IV

Het Delft Aerospace Rocket Engineering team heeft hun nieuwste raket, de Stratos IV onthuld. Deze raket die helemaal ontworpen en gebouwd is door studenten zal in de zomer van 2020 naar de ruimte gelanceerd worden. De show werd compleet gemaakt door een auto waar de Apollo astronauten 50 jaar geleden ook in rondreden: een Corvette C7, die de raket vervoerde.

51 resultaten
Geen resultaten gevonden.