Nieuws & Agenda

03 juni 2019

TUDelft Hyperloop team heeft nieuwe capsule Atlas 02 onthuld

Op maandag 3 juni hield het Delft Hyperloop Team een evenement in het Auditorium van de Technische Universiteit Delft. Hierbij onthulde zij hun nieuwe hyperloopcapsule, Atlas 02. Met dit voertuig zal het team op 21 juli deelnemen aan de SpaceX Hyperloop Pod Competition, welke wordt gehouden in Los Angeles, California. Het doel van het team is om te winnen en het huidige wereldrecord van 467 km/u te verbreken op een track van één kilometer.

28 mei 2019

Het TU Delft Solar Boat Team presenteert ontwerp van de eerste Nederlandse zonneboot voor op open zee.

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis neemt het TU Delft Solar Boat Team de stap om een zonneboot te ontwikkelen voor op zee. Het wordt een trimaran, een boot met drie rompen, die de oceaan volledig op zonne-energie gaat bedwingen. Dinsdagavond 15 januari presenteerde het team het nieuwe ontwerp van de boot. Met deze boot zijn ze van plan komende zomer het wereldkampioenschap voor zonneboten in Monaco te winnen én een wereldrecord te verbreken door als snelste zonneboot ter wereld Het Kanaal over te steken.

22 mei 2019

Nieuwe coureurs Vattenfall Solar Team racen op circuit Zandvoort tegen elkaar in zonne-auto

Het Vattenfall Solar Team maakte vandaag de drie coureurs bekend die dit najaar achter het stuur van zonneauto NunaX kruipen tijdens het WK Zonneracen in Australië, de Bridgestone World Solar Challenge. Op circuit Zandvoort raceten de drie kersverse coureurs vandaag tegen elkaar als eerste training én voor het recht om zonneauto NunaX te mogen besturen tijdens de kwalificatierace voorafgaand aan de Solar Challenge. Coureur Tom Salden pakte de winst.

24 april 2019

Studenten TUDelft presenteren nieuwste exoskelet: MARCH IV

De studenten van het Project MARCH team hebben op 24 april hun nieuwste exoskelet onthuld. De MARCH IV, hun vierde exoskelet, heeft een extra heupgewricht en variabele stapgrootte. Met hun exoskelet willen ze mensen met een dwarsleasie de kans geven om weer te lopen.

27 maart 2019

Studenten TU Delft winnaar in tweede ronde van de GoFly competitie

Silverwing, een studententeam van de TU Delft, is een van de vijf winnaars van de tweede ronde van de GoFly competitie, gesponsord door Boeing.

51 resultaten
Geen resultaten gevonden.