Ruim 1.500 aanmeldingen voor virtuele Xperience Week

Tijdens de TU Delft for Life | Xperience Week werd Karin Sluis, voormalig algemeen directeur van advies- en ingenieursbureau Witteveen+Bos, verkozen tot TU Delft Alumnus 2021. Het evenement is bedoeld voor TU Delft-alumni en relaties van het Universiteitsfonds Delft en vond dit jaar voor de tweede keer plaats.

De TU Delft for Life | Xperience Week betekent vijf dagen vol inspiratie rondom de thema’s digital society, climate action, health & care, energy transition en urbanisation & mobility.

Ook wordt dan de alumnus van het jaar bekendgemaakt. Karin Sluis kreeg de onderscheiding virtueel van rector magnificus en collegevoorzitter Tim van der Hagen. Lees het interview met Karin Sluis hier.

Rector Magnificus en collegevoorzitter Tim van der Hagen (links) en Ernst Kuipers (voorzitter raad van bestuur Erasmus MC) legden uit hoe convergentie en samenwerking kunnen leiden tot impactvolle technologische innovaties in de zorg. In het midden zit moderator Lexter Woodley.

Op maandagavond was het thema artificial intelligence en werd de eerste editie van het magazine Home of Innovation met een special over dit onderwerp uitgereikt door Paul Althuis (directeur TU Delft Innovation & Impact Centre) aan prof. Geert-Jan Houben (pro vice rector magnificus artificiële intelligentie (AI), data en digitalisering (PVR AI)). Houben werd vergezeld door zeven collega-wetenschappers om zowel de fundamentele als de toepassingsperspectieven te bespreken.

Tim van der Hagen en Ernst Kuipers (voorzitter college van bestuur Erasmus MC) legden woensdagavond uit hoe convergentie en samenwerking kunnen leiden tot impactvolle technologische innovaties in de zorg. Wetenschappers Natasja de Groot, Richard Goossens en David Maresca gaven hiervan voorbeelden en vertelden hun verhaal aan de hand van voorwerpen. Alle projecten worden mede gesteund door alumni en relaties via de Tech for Health-campagne. In dit inverview vertelt Kristina Djanastvilli over haar onderzoek naar een minder belastende behandeling tegen borstkanker.

Er werd een tijdelijke studio gebouwd in het co-creation centre op de Green Village.
Willy Spanjer, Andy van den Dobbelsteen, Saraf Nawar en Phil Vardon te gast tijdens de Climate Action sessie op 8 juni

Dit jaar meldden meer dan 1.500 alumni en relaties, woonachtig in 41 landen met 45 verschillende nationaliteiten, zich aan voor een of meer online sessies. Deelnemers konden direct vragen stellen, wat levendige discussies opleverde. Tijdens de sessies met onder meer Andy van den Dobbelsteen over een duurzame campus op dinsdagavond, het nieuwe Electrical Sustainable Powerlab onder leiding van Miro Zeman op donderdagavond en de finale-avond met Bas Jonkman zagen we een hoge mate van gedeelde nieuwsgierigheid en bleek de enorme betrokkenheid van TU Delft-alumni en relaties. Bij een alumna vertaalde dit zich in het vertonen van een zelfgemaakte illustratie over energietransitie, die ze nog dezelfde avond heeft doorgestuurd.

Miro Zeman te gast tijdens de Energy Transition sessie op 10 juni
Alumni konden virtueel hun vragen stellen aan alle tafelgasten