25 maart 2024

Isabell Bagemihl wins the Best Energy Paper 2023

"Techno-economic Assessment of CO2 Electrolysis: How Interdependencies between Model Variables Propagate Across Different Modelling Scales"

13 maart 2024

TU Delft presenteert de negen Beste Klimaat- en Energiepublicaties

Negen jonge onderzoekers dingen mee naar de beste klimaat- en energiepublicatie van 2023

28 september 2023

The Sky is the Limit: De wetenschap en het potentieel van vliegende windparken

"Er zijn op dit moment allerlei technologische, economische, ecologische en sociale uitdagingen die de ontwikkeling van offshore windenergie tegenhouden. Om deze op te lossen en het volledig potentieel van offshore windenergie te kunnen gebruiken, moeten we overschakelen op duurzame windenergie." Dit is de boodschap van Carlos Simao Ferreira in zijn intreerede als hoogleraar Wind Energy Science aan de TU Delft.

01 mei 2023

Financiering NWO Open Technologieprogramma voor windenergieonderzoek Wei Yu

Op 26 april heeft NWO bekend gemaakt dat het onderzoeksproject ‘Dynamic yAw Models fOr wiND turbine/farm design (DIAMOND) van windenergie-onderzoeker dr. Wei Yu bijna € 640.000 financiering zal ontvangen vanuit het Open Technologieprogramma. Yu is voornemens dynamische giermodellen te ontwikkelen om de zogverliezen van windturbines te beperken en zo de weg vrij te maken voor een duurzamere windenergie-industrie.

26 april 2023

AeroDelft and KLM Partner to Explore Hydrogen in Aviation

AeroDelft, a student team from Delft University of Technology, and KLM Royal Dutch Airlines have announced a partnership to explore hydrogen in aviation. The partnership will support AeroDelft’s Project Phoenix, focused on researching and developing new technologies that can reduce the aviation industry's environmental impact.