26 april 2023

AeroDelft and KLM Partner to Explore Hydrogen in Aviation

AeroDelft, a student team from Delft University of Technology, and KLM Royal Dutch Airlines have announced a partnership to explore hydrogen in aviation. The partnership will support AeroDelft’s Project Phoenix, focused on researching and developing new technologies that can reduce the aviation industry's environmental impact.

13 april 2023

Peter Palensky nieuwe voorzitter TU Delft Energy Initiative

Per 1 april 2023 zal Prof.dr. Peter Palensky het voorzitterschap voor het Delft Energy Initiative overnemen van Prof.dr. Kornelis Blok.

15 maart 2023

TU Delft kroont beste klimaat- en energiepublicatie

Een algoritme dat voor een hogere energieopbrengst van windparken zorgt én een onderzoek waaruit blijkt dat niet alleen brandstofverbruik maar ook seizoenseffecten een belangrijke rol spelen bij het optimaliseren van vliegroutes en vlieghoogtes. Dit zijn – in één zin samengevat – de twee grote winnende publicaties van de Beste Climate & Energy Paper Award. De awardceremonie, die woensdag 15 maart plaatsvond op de TU Delft, stond volledig in het teken van grote en kleine innovaties die een bijdrage leveren aan het versnellen van de energietransitie en het beteugelen van klimaatverandering.

18 maart 2022

Jian Tan wins Social Prize of the Best Energy Paper Award 2021!

18 maart 2022

Jannis Langer top-3 winner of the TU Delft Wind Energy Institute Best Paper Award