News & Events

31 juli 2020

TU Delft onderzoekspartner in innovatief windmolenpark Hollandse Kust Noord

De TU Delft speelt als onderzoekspartner bij het zogeheten Hollandse Kust Noord (HKN)-project een belangrijke rol. Met de komst van het windmolenpark testen onderzoekers, onder leiding van hoogleraar Jan-Willem van Wingerden, hun bevindingen op het gebied van windenergie in de praktijk en kan de energieopbrengst van het windpark worden gemaximaliseerd.

18 februari 2020

2.75M EU grant voor STEP4WIND

Het project STEP4WIND heeft als doel het niveau van commerciële readiness van drijvende offshore-windenergie te verhogen.

03 februari 2020

Kick-Off DEI 2.0

On 29 January Kornelis Blok took over the role as Chair for the Delft Energy Initiative (DEI). Rector Magnificus Tim van der Hagen applauded Paulien Herder for her achievements as Chair for the last 6.5 years. DEI will forward here work with 4 main energy pillars and has chosen 4 new themes to help them grow.

24 mei 2019

Jan-Willem van Wingerden ontvangt Vidi

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft aan zeven Delftse wetenschappers een Vidi-financiering toegekend. Binnen faculteit 3mE ontving Jan-Willem van Wingerden, professor Data Driven Control bij Delft Center for Systems and Control, de honorering.

30 april 2019

S-meeting

On Thursday 11th of April the TU Delft Wind Energy Institute, led by AE Prof. Simon Watson, successfully organised the very first S-meeting. Over sixty scientists, students and people from industrial R&D gathered to listen to highlights in Future Wind Energy Concepts and share dinner together. Speakers came from TU Delft Aerospace Engineering and the University of Strathclyde. Andrew Garrad, co-founder of Garrad Hassan (now DNVGL) closed the series with his perception on the past , present and future of wind energy.