News Open menu Search 82 results rss Open menu 24 January 2023 Bert van Wee in diverse media over verkoop elektrische auto's Het aantal elektrische auto’s in Nederland stijgt relatief snel. Ruim een kwart van de nieuwe auto’s die particulieren afgelopen jaar kochten, reed volledig op stroom. Een jaar eerder was dat nog 11 procent, meldt branchevereniging RAI Vereniging. Daarmee doet Nederland het in Europees verband goed, zegt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft. Read more 18 January 2023 Bert van Wee bij EenVandaag over betaalbaarheid tweedehands elektrische auto Wie zoekt naar een goedkope, tweedehands auto denkt in Nederland waarschijnlijk niet meteen aan een elektrische model. De meeste modellen zijn namelijk nog behoorlijk duur. Zo blijft duurzaam rijden voor mensen met een laag inkomen heel lastig. "Als de nieuwverkopen goed op gang komen, dan heb je na verloop van tijd ook steeds meer tweedehands auto's die elektrisch zijn." zegt Bert van Wee bij EenVandaag. Read more 16 January 2023 Bert van Wee bij Transport & Logistiek over langetermijnbeleid voor transportsector ‘Omdenken’ en ‘stoppen met op de lange baan schuiven’. Daar pleit de invloedrijke hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft Bert van Wee voor. Hij is een professor met een, zoals hij zelf zegt, positieve levenshouding. Desondanks maakt hij zich zorgen over de toekomst. Als het om zijn vakgebied gaat, vindt hij dat er te weinig aandacht is voor de lange termijn. Read more 14 December 2022 Bert van Wee in OV Magazine over ov-veiligheid Het openbaar vervoer is uitermate veilig voor de inzittenden van trein, tram en bus, maar er is een blinde vlek voor de gevaren die het ov voor andere weggebruikers met zich meebrengt. "Goed beleid moet niet alleen efficiënt zijn, maar ook rechtvaardig" stelt Bert van Wee. Read more 12 December 2022 Bert van Wee in DR over verlaging maximum snelheid op snelwegen Verschillende Deense gemeenten gaan de snelheid op snelwegen verlagen. In Nederland is enkele jaren geleden besloten om de maximumsnelheid op de snelwegen overdag te verlagen. "Trek je de nadelen van de voordelen af, dan krijg je een positief effect van 525 miljoen euro (overeenkomend met bijna vier miljard kronen, red.) per jaar. Dus als de overheid het welzijn van de bevolking wil maximaliseren, dan moet je overwegen de snelheid te verlagen." zegt Bert van Wee. Read more You are on page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 ... Share this page: Facebook Linkedin Twitter Email WhatsApp Share this page