News

60 results
rss

17 May 2022

Bert van Wee bij NOS Journaal over kwetsbaarheid van Nederlandse transportinfrastructuur

Bert van Wee bij NOS Journaal over kwetsbaarheid van Nederlandse transportinfrastructuur

De Ketheltunnel in de A4 bij Delft was vanwege ziek personeel een paar uur dicht. "We zijn in Nederland wel kwetsbaar. We hebben een van de beste transportinfrastructuren ter wereld, mara in de randstad wordt die infrastructuur heel intensief. Als er wat fout gaat, hebben veel mensen er last van." Bert van Wee.

11 May 2022

Bert van Wee bij Radio 1 over e-bikes en invloed op reisgedrag

Bert van Wee bij Radio 1 over e-bikes en invloed op reisgedrag

Moeten we ons als Nederlanders schamen dat we zoveel gebruik maken van deze snelle fiets? Bert van Wee vertelt bij Radio 1 over e-bikegebruik en de invloed daarvan op ons reisgedrag.

22 March 2022

Bert van Wee in Noordhollands Dagblad over autoloze zondag om oliecrisis het hoofd te bieden

Bert van Wee in Noordhollands Dagblad over autoloze zondag om oliecrisis het hoofd te bieden

Volgens Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft, zou een autoloze zondag in grote steden effect hebben. „Zeker als het om een langere periode gaat. Een paar zondagen zetten geen zoden aan de dijk, maar over een langere periode wel.”

11 May 2021

Serge Hoogendoorn new member KNAW

Serge Hoogendoorn new member KNAW

Serge Hoogendoorn will be installed as a KNAW member on September 13. The Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences (KNAW) has elected twenty-three new members, including three from abroad. Members of the KNAW, leading scientists from all disciplines, are elected on the basis of their scientific achievements. The KNAW has approximately five hundred and fifty members. Membership is for life.

20 October 2020

DIMI Stories: There’s still room on the water! by Prof. Rudy Negenborn

DIMI Stories: There’s still room on the water! by Prof. Rudy Negenborn

Freight transport by water is cheaper and uses less energy than by road. What’s more, there’s more room on the water than on our congested roads. We could fully exploit these benefits by first solving a few notorious bottlenecks, such as container ships that aren’t loaded to capacity, suboptimal vessel navigation and congested locks.

/* */