Nieuws & Agenda

05 juli 2018

Symposium: Shaping an Inclusive Energy Transition

At the occasion of the inaugural address of Professor Zofia Lukszo, the Energy & Industry research group, Faculty of Technology, Policy and Management, Delft University of Technology, is organizing a symposium on the theme of how to shape an “Inclusive Energy Transition”.

03 juli 2018

CWI onderzoekers maken energienetwerk stabieler met wiskunde

Onderzoekers van Centrum Wiskunde & Informatica (CWI) hebben ontdekt hoe schommelingen van wind- en zonne-energie storingen in electriciteitsnetwerken kunnen veroorzaken. Het wiskundig raamwerk ontwikkeld door de onderzoekers biedt ondersteuning bij het voorspellen van mogelijke stroomstoringen in het hoogspanningsnetwerk.

02 juli 2018

Urban Energy Innovation Symposium

Het TU Delft Urban Energy Platform organiseerde op 30 mei het symposium Urban Energy Innovation. Het realiseren van een klimaat-neutrale gebouwde is een grote uitdaging. Op dit symposium werd besproken welk onderzoek en innovatie hiervoor nodig is.

28 juni 2018

Succesful annual PowerWeb conference on Integrated Energy Systems

At the 2018 PowerWeb conference experts gathered from research, industry, infrastructure, administration, and finance to exchange the latest findings, trends, results, and ideas.

26 juni 2018

Aad Correljé op NOS.nl over de verhoging van de olieproductie

De belangrijkste olielanden van de wereld komen morgen samen in Wenen. Er staat een belangrijk punt op de agenda: gaat de olieproductie omhoog of niet?