Lezing: Ethiek van coproductie in onderzoek

14 oktober 2021 13:30 t/m 14:30 - Locatie: online - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

De GS cursus “The Ethics of Coproduction Research” organiseert een lezing met Diana Mitlin. Een lezing over ethiek, vertrouwen bouwen en politiek bij het betrekken van gemeenschappen.

In de academie betrekken onderzoekers in toenemende mate gemeenschappen voor bijdragen aan de ‘Urban Agenda’, maar lopen hierbij vaak de kans dat het implementatieproces gefocust is op het onderzoek en zij gemeenschappen de facto ‘gebruiken’ voor de belangen van de onderzoekers. Dit leidt bij gemeenschappen veelal tot wantrouwen voor onderzoekers. De lezing gaat in op de betekenis van coproductieonderzoek en de ethische vraagstukken, en waar rekening mee gehouden moet worden bij onderzoeksprojecten om een goede samenwerking met gemeenschappen te bewerkstelligen.

Diana Mitlin is een professor van Global Urbanism in de Global Development Institute aan de University of Manchester en Principal Researcher aan de International Institute for Environment and Development (IIED). Voor meer dan 20 jaar werkt zij aan de problemen van sociale ongelijkheid en armoede in de stedelijke context van de Global South, met een focus op de coproductie met ‘grassroots’ organisaties om woonbuurten te verbeteren. Zij wordt wereldwijd erkend voor haar bijdragen aan deze onderwerpen en was tevens uitgenodigd voor UN-Habitat Global Urban Lectures on ‘Co-producing sustainable cities’. Ze heeft vele artikelen gepubliceerd en hoofdstukken geschreven over stedelijke ongelijkheid, empowerment, coproductie, de rol van NGO’s, en recht georiënteerde aanpakken.

Live Stream

Registratie voor de live stream kan via dit formulier of bij Boram Kimhur: B.Kim@tudelft.nl.