Hackathon Artificiële Intelligentie in het Hoger Onderwijs | 17 & 18 juni

17 juni 2021 13:00 t/m 18 juni 2021 13:00 - Locatie: Online - Door: Teaching Academy | Zet in mijn agenda

In teamverband bedenk je een AI-oplossing voor een casus in het hoger onderwijs. Stel een team samen van docenten, studenten en andere geïnteresseerden (6-8 personen) en meld je aan! De Hackathon wordt georganiseerd in samenwerking met de SURF SIG AI in Education en de Nederlandse AI Coalitie.

Wat je kunt verwachten
Tijdens de hackathon werk je in teams aan een praktische toepassing van AI in het hoger onderwijs. Je realiseert een proof-of-concept, een presentatie van de AI-oplossing (achtergrondinformatie en eigenschappen) en een beknopte reflectie op inclusiviteit en ethische overwegingen. Gedurende de twee dagen krijg je hulp van ervaren Jedi’s op het gebied van ontwerp en programmeren. Uiteindelijk selecteert een deskundige jury de winnaar.

De hackathon start op 17 juni om 13.00 uur (je bent vrij om in de avond door te werken) en eindigt op vrijdag 18 juni om 13.00 uur. Het programma van de twee dagen omvat onder andere het volgende:

• Introductiecollege
  • Teamwerkzaamheden
  • Presentaties door teams
  • Prijsuitreiking

Doel en doelgroep

Wil je op een actieve manier leren over de praktische toepassing van AI in het hoger onderwijs? Dat is precies het doel van de hackathon. Met als doelgroep: docenten, studenten en andere geïnteresseerden uit het hoger onderwijs.

Teams bestaan uit 6 tot 8 personen. Iedereen is welkom zich aan te melden. Van docenten met weinig voorkennis tot aan AI-studenten. Wel belangrijk: houd bij het samenstellen van de teams rekening met het volgende advies:

• Zorg ervoor dat minimaal één deelnemer affiniteit heeft met en/of kennis heeft van (het geven of ontwerpen van) onderwijs.
  • Zorg ervoor dat minimaal één deelnemer affiniteit heeft met het ontwikkelen van digitale toepassingen.

Zo haal je het beste uit de hackathon. Goed om te weten is dat er een voorbereidingsmodule beschikbaar is van circa drie uur om je te verdiepen in het onderwerp.

Practische details

• Wanneer: 17 juni 13.00-17.00 uur (avond facultatief) & 18 juni 09.00- 13.00 uur
  • Voor wie: docenten, studenten en geïnteresseerden uit het hoger onderwijs
  • Locatie: Online