Webinar Open Education Week: 'De optimale mix van leermaterialen in 2025 | 2 March

02 maart 2021 11:00 t/m 12:00 - Locatie: Online - Door: Teaching Academy | Zet in mijn agenda

In 2020 ontwikkelde de zone Naar digitale (open) leermaterialen van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT samen met SURF een visie op leermaterialen onder de titel ‘De optimale mix van leermaterialen in 2025’. In deze visie worden zowel open, semi-open als commerciële leermaterialen benoemd. De visie is geformuleerd in acht visiestatements. Voor de realisatie ervan zijn vijf bouwstenen beschreven.

Tijdens het webinar presenteren we de visiestatements en de bouwstenen. Samen met de deelnemers willen we van gedachten wisselen over hoe deze visie kan worden gebruikt om tot een instellingsvisie op leermaterialen te komen, welke rol open leermaterialen in zo'n instellingsvisie kan spelen en welke ondersteuning daarbij vanuit de zone en SURF gewenst is.

Het webinar wordt georganiseerd door de zone Naar digitale (open) leermaterialen en SURF o.l.v. Gaby Lutgens (Universiteit Maastricht), Gerlien Klein (Hanzehogeschool), Kirsten Veelo (SURF), Lieke Rensink (SURF) en Robert Schuwer (Fontys).

Aanmelden voor het webinar: De optimale mix van leermaterialen in 2025