Tentoonstelling: Dutch Change - Arts Centre Rotterdam

29 april 2022 17:30 t/m 02 mei 2022 14:00 - Locatie: Gebouw De Heuvel in Rotterdam - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

De tentoonstelling en de bijbehorende evenementen zijn samengesteld en ontworpen door de studenten en docenten van de MSc 1 cursus Dutch Change georganiseerd door Complex Projects. Op basis van gedegen onderzoek naar de stedenbouwkundige ontwikkeling van het stadscentrum en de lokale architectonische cultuur stelden de studenten een amateurkunstcentrum, annex stedelijke huiskamer, voor Rotterdam voor.

Het voormalige warenhuis Galeries Modernes, ontworpen door Van den Broek en Bakema, vormt het uitgangspunt van hun ontwerpen. Het doel van de tentoonstelling is niet alleen om het resultaat van het werk van de studenten tijdens de cursus te presenteren, maar ook om hun ideeën te delen met de professionals, de gebruikers en de burgers van Rotterdam in het algemeen, om de relevantie van hun architectonische voorstellen te bespreken en te beoordelen. Het karakter van het project vraagt om openbaarheid en publiek debat.

De tentoonstelling is gratis te bezoeken van vrijdag 29 april om 17.30 uur tot maandag 2 mei om 14.00 uur.