AI Meet Up: AI voor Biowetenschap

20 oktober 2022 15:30 t/m 18:00 - Locatie: Mondai House of AI (@NEXT Delft, Molengraaffsingel 8) | Zet in mijn agenda

AI voor biowetenschap
De TU Delft huisvest – in samenwerking met Koninklijke DSM – het AI for Bioscience lab (AI4B.io Lab). Het is het eerste in zijn soort in Europa dat kunstmatige intelligentie toepast op biomanufacturing op volledige schaal, van de ontwikkeling van microbiële stammen tot procesoptimalisatie en planning. Het brengt ingenieurs, onderzoekers, professoren, ondernemers en studenten van de TU Delft en DSM samen om te komen tot langetermijninnovatie op het gebied van AI voor de ontwikkeling van biogebaseerde producten en het optimaliseren van biogebaseerde productietechnologieën.

De AI Meet Ups
De Meet Ups zijn een maandelijkse evenementenreeks, waarbij telkens een nieuw AI-vraagstuk op de proef wordt gesteld. Het is ons doel om het Artificial Intelligence (AI) ecosysteem van Delft en Zuid-Holland onder de aandacht te brengen, om studenten en de omgeving te inspireren en om de academische wereld en het bedrijfsleven een plek te geven om te netwerken.

Op 27 september houden we de Ethiek and AI meet up waar Prof. Dr. Jeroen van den Hoven en Eveline Jacobson van het UWV onderzoeken hoe de ethische uitdagingen bij het UWV hun AI ontwikkeling en gebruik beïnvloeden. In onze volgende editie – op 24 november – behandelen we het onderwerp AI voor Drones samen met een gastspreker van XO Sight.