Gender Equality, Personal Leadership, and Entrepreneurship

Door Fay de Waal

06 oktober 2022 19:00 t/m 22:00 - Locatie: Pulse in Square | Zet in mijn agenda

Librae doelt op het bevorderen en stimuleren van gendergelijkheid in bètawetenschappen door een netwerk te bieden aan (vrouwelijke) studenten die hen in contact brengt met inspirerende rolmodellen, medestudenten en zichzelf. Ook al worden de onderwerpen gendergelijkheid en diversiteit vaak op bedrijfsniveau besproken, worden deze onderwerpen nog nauwelijks besproken onder studenten. In deze sessie willen wij een discussie beginnen, en studenten en rolmodellen uitdagen na te denken over hun meningen over persoonlijk leiderschap en waar zij naar toe willen.
Tijdens deze interactieve sessie zullen de studenten in het gezelschap zijn van 5-10 (vrouwelijke) alumni van de TU Delft met een brede assortiment aan achtergronden en ervaringen. Rolmodellen en studenten zullen de mogelijkheid hebben om in contact te komen en hun ervaringen met persoonlijk leiderschap en ondernemerschap gepaard met hun perspectief op gendergelijkheid en hoe dit hun leven heeft beïnvloed te delen.
Als student is het vaak makkelijk om verstrikt te raken in studeren en focussen op het opstellen van een CV zonder de tijd te nemen om te reflecteren op wat je nou eigenlijk echt wilt en wat soort carrière bij jou past. Door studenten en rolmodellen in contact te brengen wordt het doel nagestreefd om studenten te versterken in hun zoektocht naar wat hen motiveert en hoe hun kwaliteiten bij zouden kunnen dragen aan het bereiken van hun doelstellingen, evenals hoe zij hun meningen kunnen presenteren.
In deze sessie kunnen studenten geïnspireerd raken door rolmodellen en rolmodellen kunnen geïnspireerd raken door studenten. Door rolmodellen met verschillende achtergronden te ontmoeten en verhalen van medestudenten te horen zouden de studenten nieuwe ideeën en inspiraties kunnen ontdekken over de mogelijkheden die er tijdens hun carrières zouden kunnen zijn.

Doelgroep
Iedereen is welkom (studenten, medewerkers, alumni en mensen die niet betrokken zijn bij de TU Delft)

Soort Evenement
(Panel) Debat - Dialoog

Eten en/of Drinken
Er wordt gezorgd voor drinken en borrelhapjes.

Aanmeldingslink

Klik hier om je aan te melden.

Toegankelijkheid
TBA