Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Hitham Mahmoud

Hitham Mahmoud is Senior Engineer bij het Else Kooi Laboratorium (EKL). Hitham studeerde Chemistry & Chemical Engineering in Egypte. Hij kreeg een Spaanse FPI-subsidie bij The Spanish National Research Council in Madrid voor een master en PhD. Het ontwikkelen van slim en duurzaam beton was zijn drijfveer om te werken aan de universiteit Politecnico di Milano (Italië), Shenzhen University (China) en daarna de TU Delft. Hier in Delft vond hij een creatieve omgeving om te werken aan zelfhelend beton gemaakt van nano polymeer blaasjes.

Het EKL

Toen Hitham hoorde dat het EKL, met een zeer geavanceerd en goed uitgerust polymeer lab, op zoek was naar een ingenieur met een achtergrond in polymeer technologieën gecombineerd met chemie, aarzelde hij geen moment. Hitham: "Na zes interviewrondes was ik de gelukkige!"

Werken @hetlab

Hitham: "Ik ben geïnspireerd door het feit dat nano-/ micro-technologie de sleuteltechnologie van de 21ste eeuw is en een veelbelovende toekomst heeft in silicium technologie. Door nieuwe toepassingen van polymeren, en de fundamentele rol van de natte chemie voor micro technologie en nano structurering voor MEMS en MOEMS-technologie wilde ik bij het EKL werken. Het doel van mijn werkzaamheden bij het EKL, samen met onderzoekers, is het bieden van innovatieve oplossingen voor uitdagingen met betrekking tot polymeerverwerking en natte chemie voor de lopende onderzoeksprojecten. Ik hou van mijn werk en ben een zeer gelukkig persoon. Ik kom van een kleine universiteit in Egypte en het was mijn droom om deel uit te maken van de beste instelling en onderzoeksgroep in de wereld. Nu ben ik hier, op de TU Delft!"