Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Karen van der Werff

Het klinkt als onwerkelijk maar het is echt de toekomst!

Karen is fulltime bestuurslid Commissaris extern van Electrotechnische Vereeniging (ETV). ‘Externen kunnen mijn rol het beste plaatsen, maar binnen de universiteit is dat soms nog wel eens onduidelijk. Ik leg de connectie tussen studenten en bedrijven, doe een cv check, geef workshops ter voorbereiding op het werkleven na het studeren en organiseer excursies naar bedrijven voor een kijkje in de keuken’. Doordat ik verschillende contacten bij allerlei bedrijven in diverse sectoren heb, heb ik zelf ook veel beter zicht op wat er allemaal in binnen bedrijven speelt en welke er allemaal zijn. Wat vind ik nu eigenlijk zelf belangrijk of interessant? Waar zou ik zelf willen werken? Eerst wil ik nog de biomedische kant op.

Volgend studiejaar ben ik van plan om de Minor geneeskunde in Rotterdam te gaan doen. Als dat bevalt ga ik daarna de Master Medical Engineering of Micro Elektronica volgen. Met name Bio-electronics spreekt mij erg aan. Vind het heel gaaf dat je mensen kunt helpen met elektronische componenten. Inhoudelijk klinkt dat als onwerkelijk maar het is echt de toekomst!

Al mijn tijd gaat zitten in het werk voor de studievereniging. Eerder was ik al lid van studentenvereniging, het was gezellig, heb er vrienden gemaakt, er mensen leren kennen en de faculteit an sich. Maar ik wilde wezenlijke dingen doen. Een studievereniging en het werk dat ik hiervoor doe is serieuzer. Ik kan niet bij een multinational binnenlopen en niet voorbereid zijn, bijvoorbeeld. En ik wilde bestuurlijk bezig zijn zodat ik een waardevolle ervaring zou opdoen. Dat vond ik het meer uitdagend en divers. Nu organiseer ik studiereizen zoals pas geleden naar ESA, BMW. Zo verken en leer ik zelf ook. Wat is nou leuk, wat wordt er gevraagd, hoe sla ik de brug. Uiteindelijk werd dat gezien en werd ik gevraagd voor deze rol. Dit doe ik nu bijna een jaar. En hierna wil ik graag weer de boeken in. Maar zal dan natuurlijk wel de bestuurskamer en alle vrienden zal gaan missen!