Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Patrick Hibbs

student

Ik zit in het tweede jaar van mijn bachelor Technische Informatica en ik had mijn studententijd toch wel anders voorgesteld. Een jaar geleden zat ik met vijfhonderd man bij een tentamen Lineaire Algebra en een dag later werden alle lessen geschrapt. Eerst was het best chill, online les, maar na een jaar wil iedereen weer terug naar normaal.

Af en toe zo’n berichtje vind ik heel fijn.

Ik volg colleges vaak in mijn pyjama. Ik zal de bus naar de TU niet meer missen, maar het is een stuk eenzamer, saaier. Ik mis de interactie. Mijn vrienden en ik zijn meer gaan appen om elkaar een hart onder de riem te steken. Af en toe zo’n berichtje vind ik heel fijn. Op de TU kon ik me ook beter concentreren, nu loop ik nogal eens naar de keuken voor een snackje of wat te drinken. Gelukkig hebben mijn studieresultaten er nog niet onder geleden.

COVID-19 heeft voor mij veel meer impact dan even niet op vakantie kunnen. Mijn vriendin woont in Korea en daar heb ik al een jaar niet naar toe kunnen gaan. Tot mijn grote verbazing en vreugde stond een paar weken geleden opeens de All You Need Is Love-truck van Robert ten Brink voor mijn deur. Ze hadden mijn vriendin overgevlogen! Dat was superfijn. Maar zodra het weer kan, zit ik in het vliegtuig naar Korea. Weer terug nodig ik mijn vrienden uit voor een broodje Leo. Voor niet-studenten: dat is bij Slagerij Van Vliet.