Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Studievereniging W.I.S.V. Christiaan Huygens

Bestuur 62

Er hangt een informele sfeer in hun kantoor op de begane grond. “We zijn ook altijd open voor een lekker kopje koffie of wat lekkers”. Studievereniging Christiaan Huygens (CH) is er voor studenten én medewerkers. Docenten komen wel eens langs met een vraag. “Pas geleden nog, toen kwam er een verzoek binnen. Doordat we direct aan de slag gingen met betrokkenen, hadden we vrij snel een antwoord. Zou houden we de lijnen kort.”

“Ons bestuur (nummer 62) is sinds het nieuwe collegejaar van start gegaan. We hebben met alle afdelingen kennisgemaakt en tijdens zo’n kennismaking bespreken kwamen soms de leukste ideeën op. Zo helpen we ook graag zaken te promoten, door promotiekanalen in te zetten waar een hoop studenten bij zijn aangesloten.” Maar wat doet een studievereniging nou precies? “CH staat op drie pilaren: een carrièregedeelte, een onderwijsgedeelte en sociale activiteiten. Zo organiseren we voor studenten een symposium dat inzicht geeft in welke mogelijkheden er zijn na je studie. De TU vindt het belangrijk dat ieder zich daar ook op kan oriënteren naast het studeren. En dat belang uit zich in dat de bachelor studenten worden uitgeroosterd om ook daadwerkelijk op die dagen aanwezig te kunnen zijn.

Alle evenementen worden door een van onze commissies georganiseerd voor studenten. Wij hebben daar alleen een soort ‘begeleidende’ rol in. Ook de Hackathon is zoiets dat door studenten, voor studenten wordt opgezet.

Een voorbeeld van een sociaal evenement is de ADSL: Algemene Docenten Studenten Lounge. Hierin wordt genetwerkt onder studenten en docenten. Iedereen van EWI is welkom op 20 november aanstaande in de pub.”

CH is alle werkdagen open, van 09-17u (op maandagochtend bezet wegens bestuursvergadering)

Meer weten? Neem een kijkje op https://ch.tudelft.nl/