Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Tom Vroegrijk

docent

Als voltijd docent verzorg ik serviceonderwijs wiskunde op de andere faculteiten. Wat ik mis zijn de koffieautomaatgesprekjes met mededocenten en de ondersteuning die ik van hen krijg. Om Ă©Ă©n of andere reden is het minder vanzelfsprekend om in een Zoomsessie een informeel gesprek te voeren.

Contactonderwijs geeft mij veel voldoening, dus het afgelopen jaar is best zwaar voor me geweest.

Het online-onderwijs verloopt technisch gezien soepel, dat hebben we met zijn allen mooi voor elkaar gekregen, maar ik zie de studenten nu helemaal niet meer. Contactonderwijs geeft mij veel voldoening, dus het afgelopen jaar is best zwaar voor me geweest, met ups en downs, met rotdagen waarop ik niks voor elkaar kreeg. Eerst dacht ik de enige te zijn die leed onder COVID-19, maar als ik dat eens tegen een collega liet ontvallen dan kwamen meteen de verhalen los over de monotone dagen en het slechte slapen. Ik heb veel steun gehad aan mijn vrouw. Ook de realisatie dat het op een gegeven moment voorbij zal zijn, heeft geholpen.

Om toch contact te hebben met de studenten, ben ik persoonlijke berichten op Brightspace gaan posten – foto’s van mijn Lego-verzameling, mijn nog-niet-gewonnen strijd tegen de coronakilo’s. Studenten gaven aan dat dit ook voor hen de sleur doorbrak. Ik ga heel blij zijn zodra ik weer de collegezaal in mag. En die grotere openheid hou ik erin.