Humans of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science

Paginatitel

Door mijn bestuursfunctie bij Christiaan Huygens zie ik een hele andere kant van de studievereniging. Ik vind het onwijs tof om met de 6 andere bestuursleden fulltime bezig te zijn voor de studenten van W&I

Willemijn van Varik is een 4e jaars studente Technische Wiskunde en Technische Natuurkunde. Ze heeft ervoor gekozen om een jaar volledig te wijden aan W.I.S.V. Christiaan Huygens (CH) , de studievereniging voor Wiskunde en Informatica studenten van TU Delft, in de hoedanigheid van voorzitter.

Voordat ze de bestuursfunctie oppakte zat ze een jaar in de StudieVerenigingenRaad. Toen Willemijn op een ludieke manier, door het CH bestuur van 2016/ 2017, werd gevraagd om het stokje over te nemen, twijfelde ze geen moment. Leuk vindt ze de diversiteit: “Ik hou mij bezig met de onderwerpen sociaal, carrièregericht en onderwijs. Ik heb veel contact met bedrijven, waardoor ik mij goed kan verdiepen in de mogelijkheden voor na mijn studie. En daarnaast begeleid ik commissies en bedenken en organiseren we samen toffe dingen.”

Hackathon

“We zijn nu bijvoorbeeld bezig met de voorbereidingen van een Hackathon op 28 en 29 april, bij Sport & Cultuur. Er komen 5 bedrijven met een dataset. Daar worden vervolgens 100 enthousiaste studenten op losgelaten, 24 uur lang. Die in groepjes gaan hacken en kijken of ze met behulp van een dataset een tool kunnen bouwen.”

“Door mijn bestuursfunctie bij Christiaan Huygens zie ik een hele andere kant van de studievereniging. Ik vind het onwijs tof om met de 6 andere bestuursleden fulltime bezig te zijn voor de studenten van Wiskunde & Informatica. Wil je meer weten over de vereniging? Iedereen is van harte welkom voor een bakkie in de CH kamer op de begane grond van Gebouw 36. Voor feedback over het onderwijs kan je ook bij ons terecht!”