286 resultaten

31 januari 2018

Eline Rietberg heeft de ICOIN Best Paper Award gewonnen

Op de 32e ‘International Conference on Information Networking’ (ICOIN 2018) in Thailand, heeft Eline Rietberg (een voormalig student van EWI) de Best Paper Award gewonnen. De titel van het paper is: ‘Analyzing Information Availability in ICN under Link Failures’. Die een resultaat is van een project uitgevoerd bij TNO.

24 januari 2018

TU Delft ontwikkelt virtuele coach voor patiënten met posttraumatische stressstoornis

Een virtuele coach kan in de toekomst positief bijdragen aan de therapie van mensen met een posttraumatische stressstoornis (PTSS), zoals oorlogsveteranen en slachtoffers van seksueel misbruik tijdens hun jeugd. Zo’n coach kan patiënten motiveren om hun therapie vol te houden en hen helpen met het ophalen van traumatische herinneringen als onderdeel van een exposuretherapie. Myrthe Tielman, die op donderdag 25 januari aan de TU Delft promoveert, ontwikkelde de virtuele coach.

19 januari 2018

Inald Lagendijk is benoemd tot Distinguished Professor

Afgelopen december heeft het College van Bestuur Inald Lagendijk benoemd tot Distinguished Professor Computing-based Society. Hij werd onder andere benoemd op grond van de belangrijke bijdrage die hij heeft geleverd aan het ontwerpen en definiëren van het nieuwe aandachtsgebied Computing-based Society.

19 januari 2018

Felienne Hermans wint de Techionista Award - Tech inspirator

Felienne won op 18 januari een van de vijf Techionista Awards. Dé awards voor vrouwelijk techtalent werden uitgereikt door Techionista.com. De trotse winnaars van de nieuwe awards mogen zich volgens de professionele vakjury en het Nederlandse publiek de 5 meest talentvolle, inspirerende, baanbrekende en ondernemende tech-vrouwen van Nederland noemen.

15 januari 2018

Afstudeeronderzoekers TU Delft vinden vaste thuisbasis bij Fox-IT

Afstudeeronderzoekers van de TU Delft wisten altijd al hun weg te vinden naar beveiligingsbedrijf Fox-IT maar sinds kort hebben de Delftse ‘buren’ de intentie uitgesproken hun samenwerking verder te intensiveren. Vanuit een gezamenlijk perspectief; ‘samenwerken aan een veiligere digitale samenleving, en het bedenken van innovatieve oplossingen in cyber security’ hebben de TU Delft en Fox een gezamelijke onderzoeksagenda opgesteld. Door onderzoekers van de TU Delft een vaste plek in het bedrijf te geven kan er gedegen maar vlot en zonder (veiligheids)belemmeringen gewerkt worden aan gezamenlijke onderzoeksprojecten.

11 januari 2018

Studenten TU Delft presenteren acht innovatieve robots

Een robot die kaas maakt, een boot die autonoom een raceparcours met obstakels kan afleggen en een mechanische bartender. Deze en nog vijf andere robots zijn op donderdag 18 januari te zien tijdens de demodag van de minor Robotica van de TU Delft.