Actueel

20 maart 2024

Peter Paul Peterich / DIAM Fast Track Scholarships

02 november 2023

Martin van Gijzen aangesteld als de nieuwe wetenschappelijk directeur van het DHPC

Per 1 september is Martin van Gijzen aangesteld als de nieuwe wetenschappelijk directeur van het Delft High Performance Computing Centre (DHPC). Van Gijzen brengt een schat aan kennis en expertise met zich mee naar het centrum, en hij is toegewijd aan het verder ontwikkelen van het centrum tot een kenniscentrum en een go-to portaal voor expertise op het gebied van high performance computing aan de TU Delft.

29 juni 2023

Het Navigeren van de Onbekende Wateren van de Vloeistofmechanica

Vloeistofmechanica, de wetenschappelijke studie naar hoe vloeistoffen bewegen en interageren, speelt een onmisbare rol bij het bevorderen van ons wetenschappelijk begrip van de wereld om ons heen. Het vormt een deel van de basis waarop vele gebieden van de wetenschap, van natuurkunde en techniek tot geneeskunde en zelfs ecologie, zijn gebouwd. Op dit moment heeft de wetenschap al een groot deel van de puzzels ontcijferd. Toch vormen veel open problemen nog steeds een grens van kennis die nog niet in kaart is gebracht. Het Vidi-onderzoek van Manuel Gnann is erop gericht deze grens te verkennen.

04 april 2023

Peter Paul Peterich / DIAM Fast Track Scholarships

Are you an excellent student in the Master’s degree programme of the Delft Institute of Applied Mathematics (DIAM) with the ambition of extending your Master project into a PhD research project? Apply now for a Peter Paul Peterich / DIAM Fast Track PhD Scholarship!

03 januari 2023

Wiskundig onderzoek naar het Netwerk van Evolutionaire Biologie