18 mei 2020

TU Delft ventilator shipped to Guatemala

A low-tech ventilator, developed and built by the Project Inspiration team, has reached Guatemala where it will double the national stock of ventilators.

07 mei 2020

Slimme optica in de strijd tegen een slimme parasiet

Op woensdag 6 mei verdedigde Tepitome 'Tope' Agbana met succes zijn thesis 'Smart Optics Against Smart Parasites' aan de TU Delft (3ME). De verdediging vond plaats in de senaatszaal van de Aula, de vier commissieleden sloten aan via Skype. Agbana's onderzoek betreft de vroegtijdige opsporing van malaria, de belangrijkste doodsoorzaak onder zwangere vrouwen en jonge kinderen: jaarlijks wordt 11% van de moeder- en 20% van de minderjarige sterfgevallen toegeschreven aan malaria.

09 april 2020

Fostering inclusive growth, health and equity by mainstreaming water quality in the Brantas River Basin, Indonesia

Maurits Ertsen (Water Resources) received a subsidy of 3 million euro’s from RVO for his 6-year River Basin Management-project in Indonesia. “Together with project partners BBWS Brantas, PJT 1, DLH East Java, Ecoton, and Tauw we will focus on water quality governance in the Brantas river on Java, through a public-private approach including good governance, hydrology and water quality,” says Ertsen.

04 november 2019

Crowdsourced supercomputer helps TU Delft researchers predict local rainfall in Africa

Volunteers of IBM's World Community Grid are helping TU Delft map sub-Saharan rainfall with unprecedented detail for an entire rainy season. This could yield a new forecasting methodology that benefits small farms.

29 oktober 2019

Bartel Van de Walle nieuw lid van WOTRO stuurgroep

De raad van bestuur van NWO heeft TBM professor Bartel Van de Walle benoemd als lid van de stuurgroep van WOTRO Science for Global Development. WOTRO is zeer verheugd om Van de Walle te mogen verwelkomen als nieuw lid van de stuurgroep, onder andere vanwege zijn bijdragen om wetenschap buiten de universiteitsmuren en in de samenleving te brengen. Aan de TU Delft is Van de Walle tevens lid van de stuurgroep van TU | Delft Global Initiative.

Please subscribe to our newsletter