SharePoint

Tips bij inlogproblemen

Indien u problemen hebt met het inloggen op uw SharePoint site, vindt u hieronder een aantal tips die u verder kunnen helpen.

In SharePoint wordt onderscheid gemaakt tussen interne en externe accounts.

  • Intern account = uw NetID; TU Delft medewerker of student.
  • Extern account= Een voor SharePoint toegang toegestuurd account.

Voor alle accounts geldt dat op pc's, laptops en devices die niet van de TU Delft zijn, altijd het domein moet worden vermeld. Dus voor uw inlognaam typt u: DASTUD\

Intern account:

1) Probeer in te loggen op https://sharepoint.tudelft.nl/ om problemen in verleende machtigingen voor de site uit te sluiten.

  • Kunt u op https://sharepoint.tudelft.nl/ wel inloggen, maar op uw site niet? Neem contact op met de collega die u heeft uitgenodigd voor de portal.

2) Weet u zeker dat het wachtwoord klopt?

  • Controleer of u ‘CapsLock’ uit hebt staan.
  • Als u cijfers gebruikt, controleer of  ‘NumLock’ aan staat op het toetsenbord.
  • Op een andere werkplek? Controleer of het toetsenbord geen andere instellingen heeft dan u gewend bent.
  • Als u recent het wachtwoord van uw NetID hebt gewijzigd, controleer dan of u wel uw nieuwe wachtwoord gebruikt.
  • Zorg ervoor dat het wachtwoord op AL uw devices (telefoons, tablets etc..) wordt veranderd in het nieuwe wachtwoord.
  • 5 pogingen gedaan? Dan wordt uw account automatisch gelockt. Sluit de browser, wacht 10 minuten en probeer het opnieuw.
  • Wachtwoord wijzigen? Ga naar password manager
  • Wachtwoord vergeten? Ga naar de forgotten password service

Extern account:

1) Probeer in te loggen op https://sharepoint.tudelft.nl/ om problemen in verleende machtigingen voor de site uit te sluiten

  • Kunt u op https://sharepoint.tudelft.nl/ wel inloggen, maar op uw site niet? Neem contact op met de collega die u heeft uitgenodigd voor de portal.

2) Weet u zeker dat het wachtwoord klopt?

  • Probeer het wachtwoord dat we je per e-mail sturen te kopiëren en te plakken. Zorg ervoor dat u dit wachtwoord wijzigt in een zelfgekozen wachtwoord. U kunt het hier veranderen
  • Na 5 pogingen wordt u buitengesloten. Sluit uw browser en wacht 10 minuten voor een nieuwe poging.
  • Het wachtwoord wijzigen? Naar de SharePoint-wachtwoord-app gaan
  • Wachtwoord vergeten? Stuur een e-mail aan de Functioneelbeheerder SharePoint: sharepoint-fab-ict@tudelft.nl. Geef uw naam, accountname en site die u wilt openen op. Een nieuw account wordt toegezonden.
  • Is uw wachtwoord verlopen? Vraag een nieuw wachtwoord aan. Meld in de mail in ieder geval uw account naam.

Werkwijze externe accounts

Om een niet TU Delft medewerker uit te nodigen op een TU Delft SharePoint site, vraagt een medewerker een gastaccount aan via het Servicepunt, benodigde informatie:

  1. Voornaam
  2. Achternaam
  3. E-mailadres
  4. Bedrijfsnaam (optioneel)
  5. Telefoonnummer
  6. Voor welke site (url)

De gast krijgt twee e-mails: 1 met username en 1 met het wachtwoord. De aanvrager (of aangegeven intern verantwoordelijke) krijgt een copy van de e-mail met de username zodat deze kan worden toegevoegd aan de site. Daarna kan de medewerker de gast toegang verlenen op de SharePoint site.