62 resultaten

02 november 2022

BNR Nieuwsradio: Wat als we alle wegen ondergronds maken?

03 oktober 2022

Vijf toekomststrategieën voor de Nederlandse delta in 2120

21 maart 2022

Nieuwe ruimte DIMI-studio op Bouwcampus

Nieuwe ruimte DIMI-studio op Bouwcampus.

21 maart 2022

Nieuwe ruimte DIMI-studio op Bouwcampus

Nieuwe ruimte DIMI-studio op Bouwcampus.

09 maart 2022

Waterschap Limburg en TU Delft versterken samenwerking

Naar aanleiding van de overstromingen in Limburg (juli 2021) zijn er heel veel initiatieven en onderzoeken gestart om het watersysteem beter te begrijpen.

16 december 2021

City Deal Openbare Ruimte

De faculteit Bouwkunde en het Delft Deltas, Infrastructures & Mobility Initiative (DIMI) monsteren aan als partner bij de nationale City Deal Openbare Ruimte.

10 november 2021

Eindpresentaties ontwerpstudie Stad x Ruimte

Op 29 oktober 2021 presenteerden de ontwerpteams hun resultaten bij de TU in Delft.

18 mei 2021

Cooperation PBL

08 april 2021

Ingestorte kade Grimburgwal levert lessen voor kadevernieuwingen Amsterdam

Op 1 september 2020 stortte een deel van de kade aan de Grimburgwal in Amsterdam in. De belangrijkste oorzaken blijken de afwijkende opbouw van de smalle kade, de lokaal diepere bodemligging en verzwakking van het metselwerk door aanvaringen. Dat blijkt uit onderzoek van een onderzoeksteam samengesteld uit deskundigen van TU Delft, Deltares, AMS Institute en SkyGEO, onder leiding van Mandy Korff (TU Delft/Deltares), en op aanvraag van de gemeente Amsterdam. Het rapport met conclusies en aanbevelingen voor andere kademuren van de stad is op 8 april 2021 gepubliceerd door de gemeente Amsterdam.

08 maart 2021

Samen werken aan de toekomst

Steden veranderen, en zo ook de mobiliteit. Daarbij zijn nieuwe ideeën en werkwijzen nodig om stad en snelweg met elkaar te verknopen. Interdisciplinaire en cross-sectorale benaderingen bieden daarbij toekomstwaarde.